نبود برنامه های فرهنگی علت اصلی کاهش سن وقوع جرم است
نبود برنامه های فرهنگی علت اصلی کاهش سن وقوع جرم است

فرماندار ویژه شهرستان میانه نبود برنامه‌های فرهنگی را علت اصلی و مهم کاهش سن وقوع جرم در جامعه دانست. مسعود سعادتی در جلسه شورای برنامه ریزی برای اوقات فراغت در شهرستان میانه گفت: باید با ایجاد فضای مناسب فرهنگی و برنامه ریزی های لازم از تابستانی کسل کننده دوری کرده و به بهره برداری اقتصادی […]


فرماندار ویژه شهرستان میانه نبود برنامه‌های فرهنگی را علت اصلی و مهم کاهش سن وقوع جرم در جامعه دانست.

مسعود سعادتی در جلسه شورای برنامه ریزی برای اوقات فراغت در شهرستان میانه گفت: باید با ایجاد فضای مناسب فرهنگی و برنامه ریزی های لازم از تابستانی کسل کننده دوری کرده و به بهره برداری اقتصادی نیز بپردازیم.

وی با اشاره به تفاوت ذائقه ها در میان افراد تصریح کرد: با یک برنامه نمی توان به نیازهای همه افراد پاسخ داد.

سعادتی به اشاره به اینکه پس از گذشت بیش از دو سال پس از فروکش کردن کرونا شاهد موج سفرهای تابستانی خواهیم بود تامین امنیت برای مسافران با تامین ایمنی لازم در جاده ها و آزادراهها را وظیفه دولت عنوان نمود.

فرماندار ویژه میانه وظیفه میراث فرهنگی و گردشگری را برنامه ریزی ویژه برای برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری؛ میانه گردی با بازدید از مکانها و آثار تاریخی غنی در شهرستان خوانده از سایر دستگاههای شهرستان نیز خواست تا متفاوت تر؛ آماده تر و فعالتر از سالهای گذشته بویژه در دوران کرونا به هدفمندی تابستان امسال با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی؛ جشنواره های قرآنی؛ جنگ های شادی؛ برنامه های ورزشی و تفریحی و فضاسازی مناسب رسانه ای بپردازند.

رییس پارک علم‌و فن‌آوری استان آذربایجان شرقی نیز با حضور در این جلسه آلاداغلار میانه با سنگهای متعلق به ۱۵ میلیون سال قبل را محیطی بکر و منحصر به فرد و مناسب  برای اجرای سایت آفرود؛ ورزشی مفرح برای جوانان ذکر نمود.

واعظی اضافه کرد: برای این مکان از لحاظ زیبایی؛ مساحت؛ موقعیت مکانی و نزدیکی به آزاد راه پکیجی با محوریت سایت آفرود تعریف کرده ایم که رصدخانه توریستی؛ پیست موتورسواری؛ سایت عکاسی زمین شناسی؛ تور گردشگری و بوم گردی؛ سایت بالن؛ سرمایه گذاری برای هتل ها و رستورانها از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح  با تملک ۱۰۰ هکتار زمین منابع طبیعی با ۲۵۰ میلیارد سرمایه گذاری به اجرا خواهد رسید؛ اشتغالزایی برای ۵۰ الی ۱۰۰ نفر و بازدید ۲ الی ۵ هزار نفری را از مزایای طرح با بازگشت سه ساله سود سرمایه خبر داد.

واعظی با اشاره به بررسی تمامی نقاط ضعف و قوت پروژه ؛ تهدیدها و فرصتها در اجرای پروژه‌ ای منحصر بفرد در ایران حتی خاور میانه خواستار همکاری شهرستان در تحقق این امر شد.