فرش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تبریز رونمایی می‌شود
فرش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تبریز رونمایی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از رونمایی فرش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در سالن خاوران تبریز در ششم مرداد خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که تبریز در روز ششم […]



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از رونمایی فرش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در سالن خاوران تبریز در ششم مرداد خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که تبریز در روز ششم مرداد شاهد یک رویداد بزرگ در حوزه صنعت و معدن خواهد بود، اظهار کرد: همایش روز صنعت و معدن به منظور تجلیل از واحدهای تولیدی و صنعتی نمونه استان و همچنین رونمایی از فرش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در سالن خاوران تبریز برگزار می شود.

وی، نقش اصحاب رسانه را در توسعه اقتصادی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از سرمایه گذاری های شاخص صنعتی استان فاز توسعه پتروشیمی تبریز به ارزش ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم تمام پروژه های پتروشیمی امسال به بهره برداری برسد تا ظرفیت بزرگی را برای زنجیره های پایین دست پتروشیمی در استان ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی استان افزود: در ۹ ماه گذشته سهم ارزش افزوده بخش صنعت آذربایجان شرقی ۷.۲۱ درصد است که این موضوع نشان می دهد در بخش ارزش افزوده، صنعت استان جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

پرنیان ادامه داد: از کیک اقتصادی کشور ۱۹.۹ درصد مربوط به تولیدات صنعتی است که سهم ارزش افزوده بخش صنعتی استان در تولید ناخالص ۳۳ درصد است.

وی افزود: ۴۰ درصد سهم اشتغال استان مربوط به بخش صنعت است که این موضوع نشاندهنده جایگاه ویژه بخش صنعت استان است.

 تاکید کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در رتبه چهارم کشور قرار دارد و سهم استان در اشتغال صنعتی در کشور در جایگاه ششم است.

احیای ۱۰۰ واحد صنعتی راکد 

پرنیان با بیان این که چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد، گفت: صنعت استان ظرفیت های بی‌نظیری دارد برای مثال در منطقه کجوار تعداد قابل توجهی واحد صنعتی وجود دارد که یا پروانه کسب ندارند و یا پروانه صنفی گرفته اند در این زمینه اگر بتوانیم مشکلات این واحدهای صنعتی را حل کنیم این منطقه تبدیل به یک منطقه عظیم اقتصادی می شود.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عملکرد مناسب بخش خصوصی در حوزه های مختلف صنعتی اشاره کرد و گفت: ۴۶۰ مصوبه در ۹ ماهه گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصویب شده که ۷۵ درصد این مصوبات به صورت کامل اجرا شده و در این زمینه پیگیر اجرای بقیه مصوبات نیز هستیم.

انتهای پیام/