عملیاتی فاز دوم پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان در تبریز
عملیاتی فاز دوم پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان در تبریز
جلسه برنامه ریزی برای عملیاتی نمودن آموزش حرفه های منتخب در راستای پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان در اتاق تبریز برگزار شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه برنامه ریزی برای عملیاتی نمودن آموزش حرفه های منتخب ( رشته های الکترونیک و مکانیک ) در راستای پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان با حضور علیرضا مقیدی، مدیر پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان در اتاق تبریز برگزار شد.

ابوالفتح ابراهیمی، نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه، اجرای این پروژه همکاری را به عنوان راهکاری در راستای پیشرفت صنعتی در استان عنوان کرده و گفت: این آموزش ها اثرات خود را در کشورهای پیشرفته به خوبی نشان داده که عملیاتی سازی آن در استان نیز می تواند تحولی بزرگ در حوزه تولید و صنعت به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این حرکت، هدف بزرگی را دنبال می کند، گفت: هدف آن رشد صنعت همراه با آگاهی است و با اجرایی شدن آن دانش آموزان ما می توانند پیش بینی درستی از آینده یافته و علاقه مندی خود را شناخته و به دنبال آن بروند.

ابراهیمی گفت: طی این طرح دانش آموزان در حین تحصیل، دوره های لازم عملی را در کارخانجات آغاز خواهند کرد که این امر بر رشد و توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود.

علیرضا مقیدی، مدیر پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان نیز هدف اصلی این پروژه را معرفی و ایجاد ساختار عناصر آموزش دوگانه شغلی در ایران با کارایی موثر در آموزش مشاغل مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: انتظار می ‌رود با تقویت روابط همکاری بین سازمان فنی و حرفه‌ای، اتاق های بازرگانی و تشکل های تخصصی نیاز های آموزش شغلی بنگاه های اقتصادی شناخته شده و برنامه های آموزشی با توجه به نیاز روز صنعت تدوین و در نهایت منجر به بالا رفتن سطح مهارتی نیروی کار متخصص در ایران شود.

وی ادامه داد: در فاز اول این پروژه قصد معرفی طرح به واحدهای تولیدی و تامین زیرساخت های لازم ادارات فنی و حرفه ای را داشتیم و حال نیز قدم در راه فاز دوم و عملیاتی سازی طرح گذاشته ایم. این سیستم آموزشی کمک خواهد کرد که صنایع ما در تربیت نیروی ماهر فعال شده و نیروی مورد نیاز خود را آموزش دهند.

در عملیاتی نمودن فاز دوم پروژه های استان های پایلوت از واحدهای تولیدی – صنعتی با کمک تشکل های ذیربط در استان ها، نیازهای آموزشی طی فرم های از قبل تهیه و تدوین و جمع آوری شده و در طی چهار ماه آینده دوره های تخصصی در رشته های بازرسی فنی جوش، تراشکاری سی ان سی، فرزکاری سی ان سی، برق کار صنعتی، الکترونیک کار صنعتی و کاور پی ال سی با همکاری اتاق بازرگانی تبریز، اداره کل آموزش فنی و حرفه ایتوسط مربیان فنی و حرفه ای و استادکاران موجود در واحدهای تولیدی صنعتی با گذراندن دوره های تخصصی تدریس ( پداگوژی) در محل کارخارنجات با سرفصل های تعیین شده از طرف سازمان فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد.