ضرورت نوسازی ماشین‌آلات راه‌سازی و استفاده از مصالح باکیفیت در تولید آسفالت
ضرورت نوسازی ماشین‌آلات راه‌سازی و استفاده از مصالح باکیفیت در تولید آسفالت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر نوسازی ماشین‌آلات راه‌سازی و آسفالت‌ریزی در استان تأکید کرد و گفت: کارفرمایان پروژه‌های راه‌سازی باید بر رعایت کیفیت در اجرای پروژه‌ها نظارت دقیق داشته باشند. به گزارش قلم پرس، جواد رحمتی در نشست شورای فنی استان با موضوع بررسی عملکرد کارگروه ارتقای کیفیت اجرای آسفالت، اظهار داشت: […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر نوسازی ماشین‌آلات راه‌سازی و آسفالت‌ریزی در استان تأکید کرد و گفت: کارفرمایان پروژه‌های راه‌سازی باید بر رعایت کیفیت در اجرای پروژه‌ها نظارت دقیق داشته باشند.
به گزارش قلم پرس، جواد رحمتی در نشست شورای فنی استان با موضوع بررسی عملکرد کارگروه ارتقای کیفیت اجرای آسفالت، اظهار داشت: نوع مصالح، ماشین‌آلات و تکنولوژی به کار رفته در پروژه‌های راه‌سازی در کیفیت اجرای آنها تأثیرگذار است، اما به نظر می‌رسد که مشکل اصلی ما در سیستم کارفرمایی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی موارد، کیفیت پروژه‌ها فدای قیمت پایین می‌شود، افزود: کارفرما نباید از به کار بردن مصالح بی‌کیفیت به بهانه قیمت کم آنها چشم‌پوشی کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی پهنه‌بندی مصالح قابل استفاده در پروژه‌های راه‌سازی در سطح استان را ضروری دانست و گفت: باید مشخص شود که مصالح کدام منطقه برای اجرای پروژه‌ها مناسب است که در این زمینه یک اقدام فراگیر از سوی دستگاه‌های مسئول باید انجام شود.

رحمتی افزود: تا زمانی که مصالح نامرغوب در پروژه‌ها استفاده می‌شود و کارفرما نیز از این کار جلوگیری نمی‌کند، تولیدکنندگان آسفالت نیز الزامی به استفاده از مصالح باکیفیت نخواهند داشت.

وی با اشاره به عمر بالای ماشین‌آلات راه‌سازی و آسفالت‌ریزی در استان، بر نوسازی این ماشین‌آلات تأکید کرد و گفت: باید در مناقصه‌های پروژه‌های راه‌سازی و آسفالت‌ریزی، شرط داشتن ماشین‌آلات و تجهیزات به‌روز قید شود و پیمانکاران ملزم به استفاده از این تجهیزات باشند.

در این نشست پس از ارائه گزارش عملکرد کارگروه ارتقای کیفیت اجرای آسفالت، مسائل و مشکلات این حوزه و همچنین پیشنهادهای اعضای شورای فنی در خصوص راهکارهای ارتقای کیفیت اجرای پروژه‌های روسازی و آسفالت‌ریزی بررسی شد.