ضرورت توجه به اقتضائات گردشگری و درآمدهای پایدار در توسعه عینالی
ضرورت توجه به اقتضائات گردشگری و درآمدهای پایدار در توسعه عینالی

استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز(سه‌شنبه) از پروژه‌های توسعه‌محور و آبادانی سازمان توسعه، عمران و پارک طبیعت شهرداری تبریز بازدید کرد و ضمن ارزیابی آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و عملکرد خدماتی در شورای این سازمان شرکت نمود. عابدین خرّم در این جلسه که جمعی از مدیران دستگاه‌های متولی نیز حضور داشتند، با بیان اینکه طرح‌های توسعه سازمان، نیازمند […]

استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز(سه‌شنبه) از پروژه‌های توسعه‌محور و آبادانی سازمان توسعه، عمران و پارک طبیعت شهرداری تبریز بازدید کرد و ضمن ارزیابی آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و عملکرد خدماتی در شورای این سازمان شرکت نمود.

عابدین خرّم در این جلسه که جمعی از مدیران دستگاه‌های متولی نیز حضور داشتند، با بیان اینکه طرح‌های توسعه سازمان، نیازمند درنظر گرفتن اقتضائات گردشگری است، اظهار داشت: یک چشم‌انداز و نقشه راه مدونی لازم است تا اهتمام دستگاه‌ها معطوف بر اجرای طرح گردد.

استاندار آذربایجان‌شرقی به مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی ماموریت داد که تهیه نقشه راه پیشرفت و تکمیل طرح‌های توسعه را کلید زده و در مدت زمان ممکن تدوین شود تا از اقدامات پراکنده و موازی دستگاه‌ها جلوگیری بعمل آید.

خرّم همچنین برای ادارات آب، برق و گاز ضرب‌العجل یک ماه تعیین کرد تا مطالعاتی درخصوص نیازهای زیرساختی انجام داده و هزینه‌های تامین را متناسب با فازبندی طرح‌های توسعه احصا نمایند.

وی ایجاد درآمد پایدار را یکی از ضروریات مجموعه‌های خدماتی توصیف کرد و یادآور شد: اگر درآمد پایدار مبتنی بر سرمایه‌گذاری‌ و دیگر روش‌های قانونی شکل نگیرد، اعتبارات دولتی و شهرداری کفاف اداره چنین مجموعه‌ای را نمی‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی مجدد توربین‌های بادیِ مستقر در قله کوه و بهره‌مندی از برق پاک را مورد تاکید قرار داد و گفت: دامداری‌های غیرمجازی که در این محدوده شکل یافته، آسیب‌رسان بوده و هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.

خرّم در پایان به مسئولان شهرداری تبریز و سازمان عون بن علی ماموریت داد تا اقدامات هنرمندانه رسانه‌ای را در جهت معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری انجام دهند.

در ابتدای جلسه معاون عمرانی استاندار و مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی، گزارشاتی درخصوص سرمایه‌گذاری و طرح‌های توسعه گردشگری و همچنین مراقبت‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی پیرامون محدوده سازمان عون‌بن علی ارائه کردند.