شهرستان اهر از نظر شاخص‌های پدافند غیرعامل با مشکل روبه رو است
شهرستان اهر از نظر شاخص‌های پدافند غیرعامل با مشکل روبه رو است

فرماندار شهرستان اهر گفت: ۱۱ نقطه خطرناک در این شهرستان وجود دارد که باید اقدام به جابه‌جایی شود. به گزارش قلم پرس،از اهر، ابوالفضل غنی‌زاده فرماندار اهر صبح امروز در جلسه اضطراری مدیران و مسوولان استان در خصوص سیل اهر اظهار کرد: ۱۱ نقطه خطرناک در شهرستان اهر وجود دارد که باید اقدام به جابه‌جایی شده و […]



فرماندار شهرستان اهر گفت: ۱۱ نقطه خطرناک در این شهرستان وجود دارد که باید اقدام به جابه‌جایی شود.

به گزارش قلم پرس،از اهر، ابوالفضل غنی‌زاده فرماندار اهر صبح امروز در جلسه اضطراری مدیران و مسوولان استان در خصوص سیل اهر
اظهار کرد: ۱۱ نقطه خطرناک در شهرستان اهر وجود دارد که باید اقدام به جابه‌جایی شده و از حریم رودخانه‌ها دور کرد.

وی ادامه داد: ما در این شهرستان مناطقی داریم که از نظر شاخص‌های پدافند غیرعامل با مشکل روبه‌رو هستیم؛ یعنی اگر زلزله‌ای رخ دهد و یا خانه‌ای تخریب بشود به علت نامناسب بودن مسیرها امکان کمک نخواهد بود.

فرماندار اهر متذکر شد: بازآفرینی محلات باید هرچه سریع‌تر صورت گیرد و این موضوع را در اولویت اصلی قرار داد تا پیشگیری از سایر اتفاقات ناگوار شود.

وی با اشاره بر اینکه ۲۰ سازه به بازسازی کامل نیاز دارد و با توجه به اینکه فصل رو به سردی است باید هر چه سریع‌تر این خانه‌ها ساخته شوند، افزود: چراکه در حال حاضر این افراد در چادر زندگی می‌کنند.

وجود  ۲۴۰ محله سکونتگاه غیرمجاز در شهر اهر

محمدباقر خانی، شهردار اهر نیز در این جلسه با بیان اینکه لایروبی کانال‌های سیل‎‌زده، لایه‌روبی از کوچه و محلات بیش از ۲۰ هزار متر مکعب، اعزام بیش از ۲۰ دستگاه از سایر شهرداری‌ها و ۲۰ دستگاه نیز از خود شهرداری اهر عملیات از جمله کارهای انجام شده از ۷ شهریور تاکنون است، اظهار کرد: مناطقی که درگیر سیل شدند از قبل هدف بازآفرینی بودند. 

وی با بیان اینکه ۲۴۰ محله تحت عنوان سکونتگاه غیرمجاز وجود دارد که در صورت یک اتفاق امکان امدادرسانی برای آنها وجود نخواهد داشتف گفت: جدول‌ها، پیاده‌راه‌ها به طول ۵ کیلومتر، آسفالت، فضای سبز، مسیر و کانال‌ها آسیب دیده‌اند. 

وی گفت: رودخانه‌ای که از وسط شهر عبور می‌کند باید به طول سه و نیم کیلومتر دیواره سنگی در آن ساخته شود؛ کانالیزاسیون، ایجاد دیواره ساحلی باید برای جلوگیری از سیل ایجاد شود. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷