شناخت ظرفیتهای بانوان زیربنای توسعه و رونق اقتصادی است
شناخت ظرفیتهای بانوان زیربنای توسعه و رونق اقتصادی است
مدیر کل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی به خصوص در حوزه مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال گفت: شناخت ظرفیتهای بانوان زیربنای توسعه و رونق اقتصادی است.

به گزارش قلم پرس، زهرا کوهی در نشست هم اندیشی با  بانوان کارآفرین موفق و اثرگذار شاغل در آموزش فنی و حرفه ای استان، افزود: چرخش تحول آفرین در حوزه کار، علاوه بر اینکه منجر به رفاه و تامین معیشت خانواده و آرامش مالی شود، باید در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی نیز براساس نیازهای جامعه و بازار هدف برنامه ریزی های لازم انجام شود تا ایده های نو و خلاقانه در جامعه نخبگان اتفاق بیافتد.
گفت: ضروری است بانوان در حوزه های مختلفی چون؛ صنایع غذایی، کشاورزی، صنایع تبدیلی حرکت های جدید و نو ایجاد و مهارتهای خود را به سمت دانش بنیان سوق دهند.
کوهی ادامه داد: در این راستا ضمن شناسایی و معرفی زنان توانمند به جامعه و بررسی موانع و مشکلات پیش روی بانوان در حوزه های مختلف کاری مرتبط با مهارت آموزی اقدامات اساسی لازم و ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در کنار مهارت افزایی و کارآفرینی با توجه به شعار سال و اهمیت موضوع تاکید کرد: برای موفقیت در کارها در تمامی جهات، ناگزیریم ضمن عبور از فضای سنتی فعالیتهای خود را به سمت دانش بنیان سوق بدهیم.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی افزود: در حوزه صنایع تبدیلی ایجاد فرایندهای جدید و به روز و تغییر رویه های سنتی، می تواند کارگشای بخش مهمی از مشکلات پیش روی کارآفرینان باشد.
وی با اشاره به اینکه زنان در کنار انجام مسئولیت همسری و مادری، دوشادوش مردان در پیشبرد اهداف عالیه نظام خانواده و جامعه تلاش می کنند، اظهار داشت: شما بانوان طلایه دار و پمپاژ کننده روحیه امید و نشاط در خانواده اید که این روحیه نشاط به جامعه نیز سرایت می کند.
کوهی ضمن تکریم و پاسداشت نقش مهم و بی بدیل بانوان در نقش های همسری و مادری در حفظ بنیان خانواده، افزود: فعالیت و نقش اثر گذار بانوان در عرصه های اجتماعی، جلوه ای باشکوه و نمودی از توانمندی های بانوان در حوزه های مختلف است.

 

انتهای پیام/