رونمایی لباس دوم تراکتور با نمادهایی از آذربایجان + عکس
رونمایی لباس دوم تراکتور با نمادهایی از آذربایجان + عکس
لباس دوم تراکتور به رنگ یاسی در خانه تاریخی «حریری» تبریز رونمایی شد.

به گزارش قلم پرس، لباس دوم تراکتور برای لیگ بیست و سوم به منظور حمایت از بیماران سرطانی، به رنگ یاسی و با نوار نمادی از «وَرنی» آذربایجان طراحی و تولید شده است.

در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی ابلاغی AFC، واحد روابط عمومی و رسانه باشگاه رنگ یاسی که نماد جهانی حمایت از بیماران سرطانی است را برای لباس دوم تیم پیشنهاد داد که با نظر مساعد و تأیید مدیریت باشگاه، رنگ یاسی انتخاب شد.

 

همچنین از طرفی با مدنظر قرار دادن جایگاه تیم تراکتور در فوتبال کشورمان و حضور این تیم به عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، به منظور نشان دادن بخشی از تاریخ غنی و کهن ایران زمین و خطه آذربایجان، نواری از نمادهای بافته شده روی وَرنی‌های دشت مغان و ارسباران بر روی پیراهن دوم تیم نقش بسته است.

وَرنی به عنوان صنایع دستی که ثبت ملی شده، دست بافته‌ای زیبا و بی‌نظیر با مواد اولیه پشم و ابریشم است که بدون نقشه و به شکل ذهنی توسط عشایر دشت مغان و ارسباران بافته می‌شود. این دست بافته لطیف و با قدمت، نوعی زیرانداز است که در کنار سادگی و سبکی، طرحی خیره‌ کننده و دلنشین دارد.

 

پارچه و فونت استفاده شده در پیراهن دوم تراکتور همچون پیراهن نخست تیم، از جنس Dri – fit با فناوری Climacool بوده و فونت پیراهن رئال مادرید در آخرین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا، مورد استفاده قرار گرفته است.

 

لباس دوم تراکتور با حضور سه بازیکن تیم در خانه تاریخی «حریری» که در پیاده راه تربیت تبریز واقع شده، رونمایی شد. خانه حریری مربوط به دوران قاجار بوده و در سال ۱۳۷۷ ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/