دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد
دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد

خبرگزاری میزان – در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ایمان حیدری به عنوان دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد. ابراهیم مهرانفر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این مراسم گفت: اجرای عدالت، قانون‌مداری، حفظ شان، جایگاه و اقتدار نیرو‌های مسلح، تحکیم مبانی نظم […]

خبرگزاری میزان – در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ایمان حیدری به عنوان دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

ابراهیم مهرانفر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این مراسم گفت: اجرای عدالت، قانون‌مداری، حفظ شان، جایگاه و اقتدار نیرو‌های مسلح، تحکیم مبانی نظم و انضباط، تقویت سلسله مراتب و حفظ اسرار و تکریم ارباب رجوع از جمله اهداف و مأموریت‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه نیروی مسلح باید پاک و سالم و به دور از آلودگی باشند، گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح وظیفه صیانت از نیروی مسلح را برعهده دارد و امروز نظامیان در مقام مقایسه با سایر اقشار از کمترین آمار جرایم برخوردار هستند.

وی افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای کاهش جرایم نیرو‌های مسلح از سال ۷۶ تاکنون پنج برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم را در سطح نیرو‌های مسلح اجرا کرده که این برنامه‌ها جرایم نیرو‌های مسلح را ۱۱درصد کاهش داده است.

مهرانفر، اصلی‌ترین علت وقوع و ارتکاب جرم در نیرو‌های مسلح را جهل به قانون دانست و افزود: دوره‌های آموزشی سازمان قضایی در سطح نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود که با ارائه این آموزش‌ها معدود جرایم نیز کاهش خواهد یافت.

 

بیشتر بخوانید:

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: امروز اگر دشمن حمله نظامی را به فراموشی سپرده، به واسطه هوشیاری و آمادگی نیرو‌های مسلح در همه ابعاد از جمله بعد معنوی و نظامی است که با آمادگی رزمی و حضور همیشگی در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: عملکرد خوب سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در استان موجب کاهش ۵۰ درصدی تخلفات و پرونده‌های قضایی نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

سردار اکبری افزود: مدیون تلاش‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در استان چهارمحال و بختیاری هستیم که حق گویی، حق بینی و حق شناسی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

عباس مانیان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری نیز به فعالیت‌های شاخص این سازمان به خصوص دادستان نظامی برای کاهش جرایم نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: در سال گذشته چند طرح مربوط به اقدامات این فرد و تیم وی بود که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از پابند الکترونیک افراد زندانی حائز شرایط اشاره کرد، در این زمینه این استان به‌عنوان نخستین استان عمل‌گر در این حوزه شناخته شده است.

وی افزود: طرح دیگر بازگشت به سنگر بود که در این استان به خوبی به مرحله اجرا درآمد و باعث شد که تعداد پرونده‌های مسن و رسوبی فرار از خدمت کاهش پیدا کند.

مانیان به اجرای طرح حفظ قرآن برای مددجویان نظامی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها همچنین کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای نیرو‌های مسلح در دستور کار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

در پایان سید علی سیدحقی دادستان نظامی سابق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در این استان بیان کرد: ۲۲ ساعت دوره آموزشی برای ضابطان برگزار و برای افراد شرکت‌کننده ۱۹۸ کارت ضابط نظامی صادر شد.

وی اضافه کرد: کلاس‌های آگاه‌سازی به مدت ۳۳ ساعت انجام شد و مورد دیگر ارتقای رتبه چهارمحال و بختیاری از جایگاه ۳۰ به دوازدهم بود.

سیدحقی گفت: در حوزه دادسرا، ۳۴ درصد کاهش پرونده‌ها رقم خورد که ۷۵ درصد مربوط به پرونده‌های مسن بود و در موضوع ارجاع به ضابطان، نرخ اثربخشی ۵۱ درصد بوده است.

در این آیین از تلاش ۲ ساله سید علی سیدحقی تقدیر و ایمان حیدری به عنوان دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

سیدحقی هفته قبل به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کردستان منصوب شد و حیدری نیز پیش از این به عنوان معاون دادستان نظامی استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار بود.

انتهای پیام/