کاری کرده‌ایم که هیچ‌کسی جهادی کار نکند، همه به دنبال پول هستند
کاری کرده‌ایم که هیچ‌کسی جهادی کار نکند، همه به دنبال پول هستند
ننایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع حقوق‌های نجومی که می گویند قانونی بوده و باید پرداخت کنند و نمی‌توانند بگویند نگیرید، گفت: خودشان تصویب کردند بعداً آمده‌اند و می‌گویند آن پول‌ها را بگیرید، آیا یک نفر از آن افراد را توانستند محاکمه کنند؟ دریافتی آن‌ها قانونی بود اما آبروی افراد را بردند.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با قلم پرس، در خصوص موضوع حقوق‌های نجومی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی بر اساس قانون بوده و قوه مقننه تصویب و شورای نگهبان آن را تائید کرده است، اظهار داشت: اما متأسفانه همان افرادی که خودشان قانون حقوق‌های نجومی را تصویب کرده‌اند می‌گویند چرا حقوق نجومی می‌گیرید، خوب خودتان تصویب کرده‌اید، اگر مخالفید پس چرا پرداخت کرده‌اید؟ فقط می‌گویند چرا می‌گیرید، درحالی‌که این قانونی بوده و بر اساس قراردادی که با افراد بسته‌شده این حقوق را دریافت می‌کنند.

وی افزود: چرا نوعی قرارداد می‌بندند که عده‌ای یک‌صد میلیون تا یک میلیارد حقوق می‌گیرند و عده‌ای هم نهایتاً تا آخر ماه یک‌میلیون تومان پول می‌گیرد، این موضوع باید اصلاح شود اما لازمه این امر این است که عده‌ای این موضوع را بفهمند نه اینکه عوام‌فریبی کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حقوق نجومی که مطرح می‌کنند همه بر اساس قانونی بوده که مقررات آن را مجلس نوشته و شورای نگهبان تصویب کرده و دولت آن را اجرا می‌کند، بعداً آمده‌اند و می‌گویند آن پول‌ها را بگیرید، آیا یک نفر از آن افراد را توانستند محاکمه کنند؟ دریافتی آن‌ها قانونی بود اما آبروی افراد را بردند.

وی ادامه داد: اینکه یک پزشک ماهانه ۵۰۰ میلیون پول می‌گیرد مقصر نیست، خودمان گفته‌ایم که اگر به این شکل کارکنی پول را خواهیم داد، اما کجای دنیا به این شکل به افراد پول می‌دهند؟ به من نوعی میگویند این حقوق را نگیر، آیا اگر من این حقوق را نگیرم سیستم درست می‌شود؟ درحالی‌که سیستم با من این‌گونه قرارداد بسته هرچند صحیح و منصفانه و عادلانه نیست.

پزشکیان بیان کرد: زمانی که وزیر بهداشت و درمان بودم با کلی دنگ و فنگ ماهانه حدود یک‌میلیون حقوق می‌دادند، اما وقتی از وزارت بهداشت‌کارم تمام شد در دوره آقای احمدی‌نژاد ماهانه ۱۵ میلیون پول به حسابم می‌ریختند، در عرض سه سال به‌اندازه ۳۰ سال پول به حسابم واریز شد.

به‌عنوان یک پزشک تا به امروز مجوز مطب نگرفته‌ام/ بابت عمل‌ها از بیماران پول نمی‌گیرم اما دولت به حسابم واریز می‌کند

وی خاطرنشان کرد: من به‌عنوان یک پزشک تا به امروز مجوز مطب نگرفته‌ام و در هیچ کجا سهام ندارم، به من گفتند از فلان جا سهام بخر، گفتم برای خصوصی کار نمی‌کنم حتی اگر بازنشست شوم، من از بیمار فقیر پول نمی‌گیرم که کار پزشکی کنم و بر این اعتقاد هستم، بابت عمل‌ها از بیماران پول نمی‌گیرم اما دولت به حسابم واریز می‌کند، به عبارتی من به خاطر ویزیت از بیمار پول نمی‌گیرم و حتی زمان عمل هم حق بیمار را نمی‌گیرم و آنچه واریز می‌شود حق بیمه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مکانیزه غلطی که ایجاد کرده‌ایم کشور را برهم زده‌ایم، امروز کسانی که ریاضی می‌خواندند به سمت علوم طبیعی رفته‌اند، سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر در پزشکی شرکت کرده بودند در حالی تنها ۱۵۰ هزار نفر می‌توانستند میز رشته‌های پزشکی را اجاره کنند.

وی ادامه داد: در ریاضیات ۳۰۰ هزار نفر نیاز بود اما ۱۵۰ هزار نفر شرکت کرده بودند، امروز استعدادهای کشور از بخش فنی و مهندسی به سمت بخش خدماتی می‌آیند و این به دلیل مکانیزه غلطی است که خودمان درست کرده‌ایم.

 

مدیران جهادی مثل دوران انقلاب را امروز فقط در خواب می‌توان دید/مدیران جهادی زمان انقلاب امروز نه شان گرو هشت شان است‌

پزشکیان افزود: زمانی مدیران جهادی در این کشور وجود داشتند اما دیگر مدیریت جهادی را در خواب می‌توان دید، اگر زندگی مدیران جهادی که در زمان انقلاب حضور داشتند را پیگیری کنید می‌بینید که کسی آن‌ها را نمی‌شناسد، بااینکه زندگی خود را فدای انقلاب کردند امروز کسی دنبالشان نیست و وضعیت زندگی آن‌چنانی ندارند و نه شان گرو هشت شان است‌.

 

کاری کرده‌ایم که هیچ‌کسی جهادی کار نکند، همه به دنبال پول هستند

وی اضافه کرد: کاری کرده‌ایم که هیچ‌کسی جهادی کار نکند، همه به دنبال پول هستند، ساده‌تر از مدیران جهادی دوران انقلاب را دیگر نمی‌توان پیدا کرد، شما امروز می‌توانید پزشکی پیدا کنید که بگوید به من پول کمی بدهید؟ زمانی که در وزارت بودم پیشنهاد دادم، حاضرم پزشکانی با نصف قیمت از آمریکا بیاورم که شبانه‌روز کار کنند و از بیمار هم پول نگیرند اما…

 

برخی پزشک ها ماهانه ۶۰۰ هزار دلار درآمد دارند

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه در آمریکا هم به این شکلی که ما به پزشکان پول می‌دهیم، حقوق نمی‌دهند خاطرنشان کرد: سرانه بهداشت و درمان آمریکا ۹ هزار دلار و در کشور ما ۴۰۰ دلار است، حداکثر حقوقی که پزشکان دولتی و خصوصی در سال دریافت می‌کنند حداکثر ۶۰۰ هزار دلار است اما در سیستم کشور ما مخصوصاً بخش خصوصی افرادی هستند که در ماه ۶۰۰ هزار دلار درآمد دارند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از ۹ هزار دلار به سالی ۶۰۰ هزار دلار می‌رسند و ما از ۴۰۰ دلار به ماهانه حداقل ۶۰ هزار دلار می‌رسیم، تعدادی از پزشکان هم در ماه ۲ میلیون حقوق می‌گیرند، یک پزشک چه تفاوتی با پزشک دیگر دارد؟ پزشکان کارمند شبکه در ماه سه میلیون می‌گیرند، اما عده‌ای از پزشکان ۵۰ میلیون می‌گیرند.

 

همه حقوق‌ها قانونی بوده و باید پرداخت کنند و نمی‌توانند بگویند نگیرید

پزشکیان با بیان اینکه همه حقوق‌ها قانونی بوده و باید پرداخت کنند و نمی‌توانند بگویند نگیرید و به‌جای آن باید قانون را اصلاح‌کرده و سیستم داده‌ها و ثبت اطلاعات دارایی را راه‌اندازی کرد، گفت: پزشکی که در ماه ۱۰ میلیون درآمد دارد چگونه می‌تواند ۵۰۰ میلیون تومان زمین خریداری کند، اگر سیستم درست باشد این را پیگیری می‌کند.

 

چرا به کسی که در ماه ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد، وام یک‌صد میلیاردی می‌دهند؟/کسی که مالیات نداده چندین میلیارد وام می‌گیرد

وی بیان کرد: به کسی که در ماه ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد، وام یک‌صد میلیاردی می‌دهند؟ در آمریکا و اروپا بر اساس کار اعتبار تسهیلات می‌دهند، افرادی هستند که میلیاردها از بانک پول گرفته و امروز پس نمی‌دهد، اما اگر سیستم کریدیت کارت باشد به فردی که مالیات نمی‌دهد وام نمی‌دهند و نسبت به مالیاتی که پرداخت می‌کند وام می‌دهند، اما امروز کسی که مالیات نداده چندین میلیارد وام می‌گیرد.

 

زورمان به کارمند می‌رسد و به خاطر یک‌میلیون تومان پدرش را درمی‌آوریم/  اما کسی که چند میلیون از هر بیمار پول می‌گیرد با آن کاری نداریم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر سیستم داده‌ها دقیق باشد کسی نمی‌تواند از آن فرار کند، فردی ماهانه ۲ میلیون حقوق می‌گیرد اما در تهران خانه ۲۰ میلیاردی دارد با دو میلیون چگونه توانسته خانه ۲۰ میلیاردی بخرد؟ با این اوضاع به دنبال دزد می‌گردیم و زورمان به کارمند می‌رسد و به خاطر یک‌میلیون تومان پدرش را درمی‌آوریم اما کسی که چند میلیون از هر بیمار پول می‌گیرد با آن کاری نداریم.