تیم‌های سحر در کشور راه‌اندازی می‌شود
تیم‌های سحر در کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور از راه‌اندازی تیم‌های سحر برای کمک به کودکان حادثه دیده خبر داد. به گزارش قلم پرس،از مراغه، محمد گلفشان بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز کارگاه آموزشی فرماندهان تیم‌های سحر آذربایجان‌شرقی در مراغه اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با موضوع فضای دوستدار کودک و نوجوان به میزبانی مراغه برگزار […]



رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور از راه‌اندازی تیم‌های سحر برای کمک به کودکان حادثه دیده خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از مراغه، محمد گلفشان بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز کارگاه آموزشی فرماندهان تیم‌های سحر آذربایجان‌شرقی در مراغه اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با موضوع فضای دوستدار کودک و نوجوان به میزبانی مراغه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های سحر با فراگیری آموزش‌های تخصصی، به یاری کودکان حادثه دیده می‌شتابد، افزود:  با هدف‌گذاری‌هایی که انجام گرفته است، تیم‌های سحر در تمامی شهرهای کشور راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کشور ۸۰۰ تیم سحر فعالیت می‌کنند، گفت: تیم‌های سحر در حوادث غیرمترقبه برای ارتقای روحی و روانی خانواده‌ها و آسیب‌دیده‌ها فعالیت می‌کنند.

به گفته رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور، تیم‌های سحر بعد اتمام دوره‌ها به نیروهای زبده در امر روانشناسی در حوادث غیرمترقبه تبدیل می‌شوند.

حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم متذکر شد: در این دوره آموزشی فرماندهان ۴۵ تیم سحر استان به مدت ۴ روز حضور دارند.

وی بیان داشت: شرکت‌کنندگان در این کارگاه در زمینه فضای دوستدار کودک آموزش‌های لازم را را فرا می‌گیرند.

منجم، هدف از برگزاری این دوره‌ها ارتقای آمادگی اعضا برای انجام کمک‌های اولیه روانشناختی برای حوادث غیرمترقبه است.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه همچنین در این مراسم خاطرنشان کرد: امدادگران هلال‌احمر ناجی مردم آسیب‌دیده در حوادث است.

اسدیان با بیان اینکه کشور ما یک منطقه حادثه‌خیز است، افزود: امدادگران جمعیت هلال  احمر همیشه و در همه جا با اخلاص در خدمت مردم هستند.

وی اضافه کرد: امدادگران در عرصه‌های امدادی، فرهنگی و آموزشی جهادی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷/س