تشکیل صندوق مالی نوسازی و بازسازی صنایع کشور برای بهسازی ۲۳ هزار واحد صنعتی
تشکیل صندوق مالی نوسازی و بازسازی صنایع کشور برای بهسازی ۲۳ هزار واحد صنعتی

مدیر پروژه نوسازی و بازسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل صندوق نوسازی و بازسازی صنایع کشور خبر داد و گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت صندوق‌های مالی فعال و مرتبط با وزارت صمت بخشی از نقدینگی صنایع برای بازسازی و نوسازی صنایع کشور تامین می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، فرشاد مقیمی امروز در […]



مدیر پروژه نوسازی و بازسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل صندوق نوسازی و بازسازی صنایع کشور خبر داد و گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت صندوق‌های مالی فعال و مرتبط با وزارت صمت بخشی از نقدینگی صنایع برای بازسازی و نوسازی صنایع کشور تامین می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، فرشاد مقیمی امروز در جمع صاحبان صنایع استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه نوسازی و بازسازی و تکلیف قانونی که در این زمینه وجود دارد بر روی این موضوع متمرکز شده ایم و در حال حاضر این پروژه فرایند خود را طی می کند.

وی ادامه داد: در تکلیفی که در قانون برنامه ششم توسعه برای وزارت صمت در نظر گرفته شده است این وزارت موضوع برنامه های نوسازی و بازسازی را در واحدهای صنعتی دنبال کند و شاخص های مربوط به مسایل زیست محیطی، مصرف و شدت انرژی و رقابت پذیری را گزارش دهی کند.

مقیمی گفت: کارگروهی متشکل از اتاق بازرگانی، سازمان برنامه، محیط زیست، استاندارد، ارتباطات، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و وزارت صمت ایجاد شد که تمام مصوبات این کارگروه لازم الاجرا است.
وی اظهارداشت: به مواردی که بر پایه مطالعه، تحقیق و مشاوره انجام شده در ستاد تسهیل مجوز داده می شود در این زمینه به مسایلی که از کارگروه سازمان صمت ارجاع داده می شود بدون اولویت در ستاد تسهیل به این موراد رسیدگی می شود.

مقیمی تصریح کرد: با یک فرایند و چارچوب مشخص، اطلاعات تمام شرکت هایی که به حوزه نوسازی و بازسازی وارد می شوند در سامانه وزارت صمت درج می شود و تا حدود پنج سال وضعیت این بنگاه ها کنترل می شود.

مدیر پروژه نوسازی و بازسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت قبل حضور در نشست مشترک با صاحبان صنایع تبریز از شرکتهای ماشین سازی، ریخته گری ماشین سازی، تراکتورسازی، ریخته گری تراکتورسازی و آذراتصال بازدید کرد.

معاون ایدرو گفت: فلسفه تعریف نرخ استهلاک این است که سالانه به همین میزان پروژه نوسازی و بازسازی در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری در بنگاه تعریف شود به عبارتی این کار باعث می شود میزان دارایی شرکت به روز نگه داشته می شود و ماشین آلات قدیمی نمی شود.

مدیر پروژه نوسازی و بازسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: معمولا پروژه نوسازی و بازسازی در بنگاه ها انجام نمی شود و استهلاک به اندازه ای می شود که از خودمان و دنیا فاصله می گیریم.

مقیمی افزود: بعد از نوسازی و بازسازی کارخانه هر سال حتما باید پروژه های بازسازی و نوسازی تعریف شود.

مدیر پروژه نوسازی و بازسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت ارایه آموزش به بنگاه های اقتصادی در این حوزه گفت: در حال حاضر تعدادی از بنگاه ها به این بلوغ رسیده اند که وضعیت خود را همگام با زمان بروزرسانی کنند.

انتهای پیام/