برخی‌ بر خلاف مجوز اخذ شده از ارشاد عمل می‌کنند/تخلفات در حوزه اجرای موسیقی‌ زنده در اماکن عمومی قابل چشم پوشی نیست
برخی‌ بر خلاف مجوز اخذ شده از ارشاد عمل می‌کنند/تخلفات در حوزه اجرای موسیقی‌ زنده در اماکن عمومی قابل چشم پوشی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی باید با تبیین مستدل، کارآمدی نظام دینی و دستاوردهای نهضت اسلامی را با راهبرد ” افتخار به گذشته و امید به آینده ” در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن بگیریم. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی باید با تبیین مستدل، کارآمدی نظام دینی و دستاوردهای نهضت اسلامی را با راهبرد ” افتخار به گذشته و امید به آینده ” در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن بگیریم.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی با قدردانی از صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در انعکاس اخبار راهپیمایی مردم استان در محکومیت اظهارات رئیس جمهور آمریکا و خروج این کشور از برجام اظهار داشت: با توجه به ضرورت و اهمیت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مقطع حساس کنونی، تبیین مستدل، کارآمدی نظام دینی و دستاوردهای نهضت اسلامی مستلزم برنامه‌ریزی جامع و فراگیر با همکاری همه مردم، نهادها و ارگان‌هاست.

امام جمعه تبریز افزود: باید شورای سیاستگذاری و راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان تشکیل شود و برنامه‌ها باید با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» برگزار شود.

آل‌هاشم با اشاره به تقارن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و ایام شب‌های قدر گفت: در این ایام باید مراسم باشکوه و در شأن آن امام عزیز برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به ناهنجاری‌های فرهنگی در شهرهای مختلف استان بیان داشت: اخیراً تخلفاتی در حوزه اجرای موسیقی‌های زنده در رستوران‌ها و اماکن عمومی صورت گرفته است که قابل چشم پوشی نیست و باید نظارت بر تخلفات اجرای موسیقی زنده غیرمجاز از طرف اداره کل ارشاد و دیگر نهادهای ذی‌ربط افزایش یابد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان ساخت: باید توجه داشت که برخی‌ بر خلاف مجوز اخذ شده از ارشاد عمل می‌کنند، هر چند ما مخالفتی با اجرای موسیقی نداریم اما نباید از مقررات و قانون عدول کرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه هر چیزی که قانون اجازه می‌دهد، مانعی ندارد ولی باید نظارت جدی صورت گیرد، اذعان کرد: برخی سختگیری‌ها و بگیر و ببندها و یا برعکس آن به سخنان من ربط داده نشود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ساماندهی دستفروش‌ها در ایام عید تصریح کرد: متأسفانه عوامل شهرداری به کاسبان معترض در خصوص دستفروشان اعلام کرده بودند که امام جمعه اعلام کرده برخوردی صورت نگیرد، بنده گفته‌ام جایی تعیین کرده و ساماندهی کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی طرح موضوع ارائه افطاری‌ها از جیب بیت‌‌المال در نمازجمعه را یادآور شد و گفت: از بیت‌المال نمی‌توان دیگران را میهمان کرد، ولی بهزیستی و کمیته امداد که به ایتام اطعام می‌کند، اشکال ندارد ولی غیر از این باشد، حرام است.