بالا بودن آمار خشونت علیه زنان و کودکان استان آذربایجان شرقی
بالا بودن آمار خشونت علیه زنان و کودکان استان آذربایجان شرقی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گفت: خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار جامعه جزو جرایم اولویت دار استان بوده و در خصوص میزان آمار جرایم حوزه خشونت در 10 سال گذشته جزو 10 جرم اول استان بوده و در این زمینه جزو استان های اول قرار داریم.

به گزارش قلم پرس، نشست بحث و بررسی پیرامون تقسیم کار استانی پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی و اعضای جلسه برگزار شد.

طی این نشست احمد موقری با بیان اینکه بر اساس سند جامع پیشگیری از خشونت و مصوبات شورای اجتماعی کشور اعضا مشخص شده و تکالیفی در راستای پیشگیری از خشونت علیه کودکان و نوجوانان و زنان برای دستگاه های اقدام کننده مشخص شده است، اظهار داشت: هر مجموعه ای که به عنوان نهاد اقدام کننده تعیین شده باید برنامه های محوله را با دقت انجام و ضمن ارائه راهکارهای مناسب در صورت پیشنهاد جدیدی برای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه ها و بالابردن میزان اثر بخشی آن را اعلام کنند.

وی افزود: خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار جامعه جزو جرایم اولویت دار استان بوده و در خصوص میزان آمار جرایم حوزه خشونت در ۱۰ سال گذشته جزو ۱۰ جرم اول استان بوده و در این زمینه جزو استان های اول قرار داریم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: جرایم توهین اهانت تهدید، ایراد ضرب و جرح عمدی و تخریب آمار بالایی در استان دارد و این امر بیانگر ضرورت کار فرهنگی و تلاش برای تاب آوری اجتماعی توسط کمیته مراجع زیربط است.

وی با بیان اینکه برای کاهش و پیشگیری از جرایم حوزه خشونت نیازمند یک عزم جدی و همگانی هستیم ادامه داد: متاسفانه در بحث اجرا با مشکل مواجه هستیم و ارزیابی دقیقی در رابطه با نتیجه بخشی برنامه های اجرا شده توسط مراجع دخیل در گذشته صورت نپذیرفته است.

موقری خاطرنشان کرد: صرف اجرای برنامه ها و دریافت آمار اجرایی اساس کار نیست باید ضمن اجرای موثر و مفید برنامه ها به دنبال اجرای برنامه هایی باشیم که اثربخشی موثری در نتیجه اجرا داشته باشند.

وی با تاکید بر اجرای برنامه های موثر برای پیشگیری از خشونت در جامعه افزود: خشونت محورهای مختلفی همچون توهین و اهانت و ضرب و جرح را شامل می شود و طی سال های گذشته برنامه جامعی به منظور پیشگیری از این مسایل نداشته ایم اما امیدواریم با اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت در سال های آینده شاهد کاهش جرایم همچون خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار باشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: در رابطه با بحث پیشگیری از خشونت در جامعه وظیفه همگانی است تا اقدامات و راهکارهای لازم و موثر را انجام دهیم.