اولویت‌ها و مأموریت‌های اصلی فرمانداران در دولت سیزدهم/ مسئولان در میان مردم باشند
اولویت‌ها و مأموریت‌های اصلی فرمانداران در دولت سیزدهم/ مسئولان در میان مردم باشند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رفع موانع تولید و تلاش برای تحقق رشد اقتصادی، تعالی فرهنگ و مشارکت اجتماعی و تامین امنیت و مدیریت بحران، اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی فرمانداران در دولت سیزدهم است. عابدین خرّم در مراسم تودیع و معارفه فرماندار تبریز، اظهار داشت: در حوزه رفع موانع تولید و رشد اقتصادی فرمانداران باید بر […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رفع موانع تولید و تلاش برای تحقق رشد اقتصادی، تعالی فرهنگ و مشارکت اجتماعی و تامین امنیت و مدیریت بحران، اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی فرمانداران در دولت سیزدهم است.

عابدین خرّم در مراسم تودیع و معارفه فرماندار تبریز، اظهار داشت: در حوزه رفع موانع تولید و رشد اقتصادی فرمانداران باید بر سند آمایش شهرستان اشراف کامل داشته و تدوین اسناد توسعه و نظام مسائل شهرستان را مورد توجه قرار دهند.
 
وی با تاکید بر طراحی نقشه راه توسعه شهرستان با استفاده از توان علمی و ظرفیت نخبگان، افزود: فرمانداران باید اهتمام جدی نسبت به افزایش رشد اقتصادی شهرستان و احصا و انتقال نیازهای واقعی شهرستان به دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.
 
خرّم ادامه داد: هماهنگی فعالیت‌های بانکی و تعیین اولویت‌ها در اعطای تسهیلات بانکی در چارچوب سیاست‌ها و تشویق و جذب سرمایه‌گذاران و سوق دادن آنان به سمت فعالیت‌های تولیدی و عمرانی از دیگر ماموریت‌های مهم فرمانداران است.
 
وی با تاکید بر توجه جدی فرمانداران به تعالی فرهنگ و مشارکت اجتماعی در شهرستان‌ها، گفت: فرمانداران باید ارتباط خود با مردم را از طریق برپایی میز خدمت و سامانه‌های شفافیت و حضور میدانی در نقاط مختلف شهرستان افزایش دهند.
 
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: ایجاد اجماع حداکثری بین کنش‌گران و عناصر موثر شهرستان و ارتباط مستمر با نخبگان، هنرمندان و کنش‌گران اجتماعی و ساماندهی نوآوری‌ها در خلق فرصت‌های تربیتی و فرهنگی ضرورت امروز جامعه است.
 
وی ادامه داد: فراهم کردن بستر مناسب برای بهداشت عمومی، ورزش همگانی و اعتلای فرهنگ عمومی باید در شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های فرهنگی نیز به ‌منظور برآوردن نیازهای فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند.
 
خرّم اضافه کرد: وظیفه فرمانداران برقراری و حفظ نظم و امنیت در شهرستان ها، ایجاد هماهنگی حداکثری در مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و نظارت ضمانت‌دار در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اطراف شهرستان است.
 
وی بر برنامه‌ریزی منسجم برای بازدارندگی، پیشگیری، کنترل و مهار بحران‌ها توسط فرمانداران تاکید کرد و گفت: فرمانداری تبریز در این راستا پیگیر ایجاد سکونت‌گاه‌های موقت با هدف سکونت و حفظ جان انسان‌ها پس از بلایای طبیعی بوده و ماهنگی موثر با مدیریت شهری در راستای هم‌افزایی و توسعه مرکز شهرستان را داشته باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اولویت ها و اهداف مسئولان باید متناسب با نیازهای جامعه و مردم باشد، افزود: رفع مسائل و مشکلات مردم برای مسئولان باید یک اصل باشد.
 
وی اظهار داشت: امروز بزرگترین دستور کار دشمن، تحریف حقایق نظام جمهوری اسلامی است و از طریق عملیات روانی وسیع و شبانه‌روزی برضد انقلاب اسلامی، به دنبال دلسرد کردن مردم از انقلاب و کاهش اعتماد عمومی در کشور هستند.
 
خرّم ادامه داد: مردم در طول ۴ دهه گذشته وفاداری و دلبستگی خود را به نظام و انقلاب نشان داده‌اند و با وجود فشارهای اقتصادی و عملیات روانی و دروغ‌پردازی‌های وسیع دشمنان، از پیگیری اهداف انقلاب ناامید نشده‌اند.
 
وی با بیان اینکه اگر مردم در میدان باشند همه فعالیت‌های دشمنان ناکارآمد خواهد بود، گفت: مسئولان باید در میان مردم باشند و برای جلب مشارکت همه‌جانبه مردم در امور مشارکت‌پذیر و سامان‌دهی مطلوب امور کشور تلاش کنند.
 
در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های سه‌ساله بهروز مهدوی، فرماندار سابق تبریز، علی جعفری آذر به عنوان سرپرست این فرمانداری معرفی شد.