افزایش نگران‌کننده ‌تعداد کشته‌های تصادفات در تبریز
افزایش نگران‌کننده ‌تعداد کشته‌های تصادفات در تبریز
رئیس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تصادفات شدید در سطح شهر بودیم که بر اساس گزارش رئیس پلیس راه استان آمار مرگ و میر طی سال جاری بر اثر حادثه‌ رانندگی افزایش یافته و این موضوع بسیار نگران کننده است.

به گزارش قلم پرس، روح الله رشیدی امروز در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز بر رفع مشکلات نقاط حادثه خیز شهر تاکید شد.

وی در رابطه با تصادفات درون شهری گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تصادفات شدید در سطح شهر بودیم که بر اساس گزارش رئیس پلیس راه استان آمار مرگ و میر طی سال جاری بر اثر حادثه‌ رانندگی افزایش یافته و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه تصادفات منجربه آسیب‌های روانی در بنیان خانواده‌ها می‌شود، ادامه داد: تبعات یک تصادف نه تنها فرد و افراد حادثه دیده را درگیر می‌کند، بلکه بر زوایای مختلف زندگی آن‌ها همچون سطح کیفیت زندگی و پایگاه اقتصادی-اجتماعی زندگی این افراد نیز موثر است.

رشیدی اظهار کرد: موضوع ناهماهنگی در سال های اخیر بین معاونت و مناطق به شدت حس می‌شد که ما اکنون میخواهیم این موضوع حل و فصل شود، لازم است هماهنگی بین بخش ها دو چندان شده تا کارها به صورت ثمر بخش به نتیجه دست یابند.

رئیس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: تاکید موکد در خصوص رفع نقاط حادثه خیز شهر را داریم، باید از عملکرد مناطق در این راستا گزارش بگیریم و  آن‌ را تجمیع کنیم تا در ردیف بودجه سال آتی لحاظ شده و به محض تامین اعتبار کارها عملیاتی شود.

رسول برگی، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در بسیاری از شهرهای کشور شهرداری با بخش‌های خصوصی در رابطه با دوربین‌های ثبت سرعت همکاری داشته و به صورت دقیق اقدامات را پیش می‌برند، سوالم این است که آیا شهرداری تبریز هم مطالعاتی انجام داده یا خیر؟!

فریدون بابایی اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک اگر بتواند نقاط سانحه خیز در سطح شهر را بر روی نقشه بیاورد این نقشه بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: نظرم این است وضعیت نقاط را به مناطق هم ابلاغ کنیم تا آنها نیز وارد عمل شوند چراکه در این صورت می‌توانیم مشکلات شهری را در سریع‌ترین زمان حل و فصل کنیم.

بابایی‌اقدم در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشکل ترافیکی یکی از نقاط شهر تبریز توضیح داد: روزهای آخر هفته در محدوده‌ پارک بزرگ تبریز ترافیک در مسیر برگشت به یکی از معضلات اصلی شهری تبدیل شده که بهتر است در این خصوص نیز اقداماتی انجام گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص ساماندهی محلات نیز گفت : ایراد اصلی ما در نوع نگرش ها و بودجه است.

ساخت و ساز غیرمجاز در آناخاتون بیداد می‌کند

وی ادامه داد: طرح تفصیلی آناخاتون با تاخیر مواجه شده و بحث ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده بیداد می‌کند، ضروری است این موضوع در دستور کار قرار ‌گیرد و تعیین تکلیف شود.

بابایی‌اقدم در پایان سخنان خود یادآور شد: در بحث روستاهای الحاقی نیز به تبصره ها و ردیف های اعتباری توجه شود.

بالا بودن مشکلات ترافیکی در تبریز

یاسین بجانی، نائب رئیس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: مشکلات ترافیکی در تبریز بسیار بوده و انتظارات نیز بالا است که باید در این راستا گام‌های مثمرثمری برداریم.

وی در ادامه بیان کرد: مشکل اصلاح روشنایی در کمربندهایی شهر یکی از معضلات شهری بوده که انتظار می رود این موارد توسط معاونت ترافیکی حل و فصل شود.

بجانی اضافه کرد: تعداد دوربین‌های سرعت سنج نیز بهتر است در اتوبان‌ها و کمربندی‌ها افزایش یابد.

نائب رییس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه افزود: بررسی و کارشناسی سیستم چراغ‌های راهنمایی کم در چهار راه‌ها و به سازی پل‌های عابر پیاده بهتر است در دستور کار قرار گیرد.

بجانی خاطرنشان کرد: انجام عملیات خط‌کشی خیابان‌ها نیز در اولویت قرار گیرد تا شهروندان با مشکل و حوادث مواجه نشوند.

انتهای پیام/