افتتاح و راه اندازی بخش روانپزشکی کودکان در بیمارستان تخصصی کودکان زهرا مردانی آذری
افتتاح و راه اندازی بخش روانپزشکی کودکان در بیمارستان تخصصی کودکان زهرا مردانی آذری

بخش روانپزشکی کودکان برای اولین بار در کشور در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری افتتاح و راه اندازی شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، بخش روانپزشکی کودکان برای اولین بار در کشور در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری با حضور معاون درمان دانشگاه، حاج کریم مردانی آذری خیر بزرگوار، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی […]



بخش روانپزشکی کودکان برای اولین بار در کشور در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، بخش روانپزشکی کودکان برای اولین بار در کشور در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری با حضور معاون درمان دانشگاه، حاج کریم مردانی آذری خیر بزرگوار، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذری و سایر مسئولین دانشگاهی روزیکشنبه، دوازدهم شهریور ماه ۱۴۰۲ در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری افتتاح و راه اندازی شد.

جواد احمدیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مراسم گفت: در راستای افزایش و تکمیل خدمات بهداشتی درمانی در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری، این بخش برای کودکان زیر ۱۲ سال راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این بخش با زیر بنای ۷۵۰ متر مربع، دارای ۱۷ تخت و یک تخت ایزوله با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان به منظور آماده سازی اتاق ها و ایمن سازی آنها از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بهره برداری می رسد.

احمدیان ادامه داد: در این بخش علاوه بر اینکه توسط همکاران روانپزشک به بیمارانی که نیازمند بستری هستند خدمات ارائه می شود، بیماران سایر بخش ها نیز خدمات مشاوره ای و روانپزشکی دریافت خواهند کرد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم بخش های دیالیز، آنژیوگرافی بخش پیوند، دستگاه ام آر آی برای کودکان و سالن های آموزشی، نمازخانه و… را با اولویت بندی در هیات امنای بیمارستان با کمک خیر بزگوار، همکاران و حمایت مسئولان دانشگاه به زودی افتتاح کنیم.

کریم مردانی آذری خیر بزرگوار آذربایجان شرقی نیز در این آیین افتتاح با تقدیر و تشکر از تلاشها و فعالیت های شبانه روزی اساتید، کارکنان و همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: امیدواریم با همت اساتید و پشتیبانی و حمایت مسئولان دانشگاه بتوانیم هر روز شاهد طرح و توسعه و افزایش خدمات برای مردم جامعه بخصوص کودکان و آینده سازان کشورمان باشیم.

سیامک شیوا، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذری نیز در این آیین افتتاح با اشاره به اینکه بهره برداری از این بخش بیمارستانی و ارائه خدمات تخصصی به بیماران اعصاب و روان به عنوان یکی از اولویت های مهم مجموعه وزارت بهداشت است و این بیمارستان از جمله نادرترین بیمارستان ها در کل کشور است که دارای بخش روان پزشکی و ایزوله در داخل بیمارستان است افزود: این بخش به کودکان زیر ۱۲ سال که نیاز به مراقبت روانپزشکی دارند خدمات ارائه می کند.

شیوا ادامه داد: در راستای مجزا کردن محیط روانپزشکی بزرگسالان از بخش کودکان، این امر مهم انجام گرفت و در این بخش تمام نیاز های کودکان بستری اعم از عدم امکان آسیب های احتمالی به خود و دیگران، ایمن سازی اتاق های بستری مانند کلید و پریزها، شیشه های مخصوص، قراردادن دوربین، اتاق ایزوله و… با تامین امنیت و ایمن سازی کودکان طراحی و با کمک روانپزشکان اجرایی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، با ایجاد شرایط مناسب بتوان مشکلات این کودکان را که سرمایه های مملکت ما در آینده هستند حل کرد.

ایوب مالک، مدیر گروه روانپزشکی این مرکز نیز در این آیین با بیان اینکه راه اندازی و توسعه این بخش یک امتیاز بزرگ برای استان آذربایجان شرقی است و این بخش مستقل روانپزشکی برای کودکان زیر ۱۲ سال برای اولین بار در این بیمارستان افتتاح و راه اندازی می شود افزود: تفکیک بیماران بخش روانپزشکی کودکان از نوجوانان با توجه به مشکلات خاص کودک و نوجوانان یک امر ضروری است.

۳۰ هزار کودک و نوجوان  دچار مشکلات روانپزشکی

وی با بیان اینکه شایعترین اختلال در کودکان ناشی از اضطراب جدایی است افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات در کشور حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر کودک و نوجوان به نوعی دچار مشکلات روانپزشکی هستند و طبق بررسی های انجام شده ۲۲ درصد آنان دارای مشکلات اختلالی هستند.

مالک  با اشاره به اینکه ایجاد بخش روانپزشکی در بخش کودکان امری ضروری است می تواند برای سایر بخش ها از جمله بیماران سرطانی، پیوندی، بیماران مزمن، بیماران حرکتی و … که نیاز به مشاوره و مشکلات روانی هستند نیز ارائه خدمات دهد.

پایان پیام/۶۰۰۳۴