از شایعه تا واقعیت قصه معلم خداآفرینی/ تدریس با پای شکسته
از شایعه تا واقعیت قصه معلم خداآفرینی/ تدریس با پای شکسته

به گزارش قلم پرس از تبریز، روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن وضعیت نامناسب یک مدرسه در روستای “ارزین” خداآفرین و معلم این مدرسه را نشان می‌داد که با پای شکسته در کلاس درس حضور یافته بود.  عکس منتشر شده در فضای مجازی   برای بررسی وضعیت این مدرسه و […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن وضعیت نامناسب یک مدرسه در روستای “ارزین” خداآفرین و معلم این مدرسه را نشان می‌داد که با پای شکسته در کلاس درس حضور یافته بود. 

عکس منتشر شده در فضای مجازی

 

برای بررسی وضعیت این مدرسه و صحت و سقم این مطلب در تماسی با این معلم فداکار گفت و گویی انجام دادیم که با هم می‌خوانیم.

ناهید افرنگ معلم این مدرسه در گفت‌و‌گو  با خبرنگار فارس گفت: اهل تبریزم و هفت سالی است به تدریس داشته و به شغل معلمی مشغول هستم. ۳ سالی هم می‌شود که در روستای “ارزین” خداآفرین مشغول تدریس‌ام.

وی افزود: اینکه در فضای مجازی گفته شده پایم در اثر تصادف آسیب دیده صحت ندارد، پایم در خانه دچار آسیب‌دیدگی شده است.

خانم افرنگ اضافه کرد: این روستا نزدیک به ۲۰ خانوار جمعیت دارد که به صورت فصلی و مهاجر هستند و تعداد خانوارهای ثابت آن نزدیک ۷ خانوار است.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد کم دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش در سال های گذشته کانکسی تهیه شده که در بالای تپه قرار دارد. با توجه به آسیب‌دیدگی پایم که قادر نبودم در آن کانکس حاضر شوم پ،از بچه‌ها خواهش کردم در زیر زمین خانه‌‌ای که در آن ساکن هستم، حضور پیدا کنند تا از درس و مشق خود و آموزش‌ها عقب نمانند.

 در ادامه این گفت‌گو همچنین آموزش و پرورش شهرستان خداآفرین نیز توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی مهرپویا؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان خداآفرین گفت: خانم ناهید افرنگ به تشخیص خودش با وضعیت آسیب‌دیده در محل آموزش حاضر شده است تا دانش‌آموزان این روستا از تحصیل عقب نمانند.

وی افزود: مدرسه‌ کانکسی روستای “ارزین”، ایمن و مجهز به امکانات مناسب آموزشی است و برخلاف برخی فضاسازی رسانه‌ای، معلم این روستا که از نیروهای خرید خدمات آموزشی است، در محیط آموزشی دچار آسیب نشده و در یک کانکس مجهز به وایت‌برد، میز، صندلی دانش‌آموزی، فرش، بخاری برقی و نفتی مشغول انجام وظیفه و تدریس است.

 مهرپویا یادآور شد: این معلم به علت آسیب‌دیدگی پا و فاصله داشتن کانکس با محل سکونتش در داخل روستا، چند روزی بخشی از خانه خود را مدرسه دانش‌آموزان کرده بود.

گزارش فارس حاکی است، شهرستان خداآفرین شهرستانی در شمال‌شرقی استان آذربایجان‌شرقی است. این شهرستان از شمال با کشور آذربایجان، از شرق با شهرستان کلیبر، از جنوب با شهرستان ورزقان و از غرب با شهرستان جلفا مرز کشوری و مرز شهرستانی دارد. مرکز این شهرستان، شهر خمارلو است.

این شهرستان ۳ بخش به نام‌های مرکزی، گرمادوز و منجوان دارد. این شهرستان با وسعت ۱۵۲۵ حدود سه درصد و سه دهم درصد استان آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۱/م