کاپیتان سابق تیم تراکتورسازی تبریز درگذشت
کاپیتان سابق تیم تراکتورسازی تبریز درگذشت

کاپیتان سابق تیم تراکتورسازی تبریز بین هوداران تراکتورسازی به آر.پی.چی‌زن شهرت داشت. به گزارش قلم پرس، حسین حسن‌دخت کاپیتان سابق تیم تراکتورسازی تبریز ظهر امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد. حسن‌دخت در اوایل دهه ۷۰ به تیم تراکتورسازی پیوست و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تراکتورسازی در این سال‌ها بود. دفاع راستی که علاوه بر […]

کاپیتان سابق تیم تراکتورسازی تبریز بین هوداران تراکتورسازی به آر.پی.چی‌زن شهرت داشت.

به گزارش قلم پرس، حسین حسن‌دخت کاپیتان سابق تیم تراکتورسازی تبریز ظهر امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حسن‌دخت در اوایل دهه ۷۰ به تیم تراکتورسازی پیوست و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تراکتورسازی در این سال‌ها بود.

دفاع راستی که علاوه بر انجام وظایف دفاعی به بهترین شکل، در کارهای تهاجمی هم مشارکت جدی داشت و دائما در ارسال توپ به دروازه حریفان بود.

حسن دخت با تیم تراکتورسازی کاملا بومی در سال ۷۱ به مقام سوم ایران دست یافت.

در سال ۷۲‌ تراکتورسازی تا نیم فصل در رده دوم قرار داشتند، اما در نیم فصل دوم تیم تراکتورسازی افت کرده و در نهایت هشتم شد.

زننده گل تراکتورسازی در فینال جام حذفی

شاید بهترین عملکرد حسن‌دخت در تیم تراکتورسازی در سال ۷۳ باشد. تیم تراکتورسازی با هدایت سابو آدریان رومانیایی تا فینال جام حذفی بالا آمد.

بازی رفت در تبریز و در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد.

حریف تیم تراکتورسازی در بازی پایانی تیم پرمهره آن روزهای فوتبال ایران بهمن کرج بود، تراکتورسازی در بازی رفت فینال سال ۷۳ در تبریز با شوت راه دور حسین حسن‌دخت تیم بهمن را شکست داد. در بازی برگشت در کرج تیم تراکتورسازی در نیمه نخست حسین حسن دخت با شوتی از راه دور دروازه بهمن را گشود اما کمک داور در تعجب همگان گل تراکتورسازی را آفساید اعلام کرد. در همان ۳۰ دقیقه اول کاظم نورمحمدزاده هافبک تراکتورسازی اخراج شد تا بهمن با زدن دو گل به تراکتور ۱۰ نفره قهرمان شود.

حسن دخت با تراکتورسازی در سال ۷۴ و در لیگ دسته ۲ کشور قهرمان شده و با این تیم به لیگ دسته یک صعود و در سال‌های بعدی نیز یکی از بازیکنان ثابت تراکتورسازی در ترکیب این تیم به شمار می‌رفت.

حسن دخت دوره مربیگری خود را از تیم اطلس‌پود آغاز کرده و بعد از مدتی مربی تیم‌های پایه تراکتورسازی شده و با تیم جوانان تراکتورسازی به قهرمانی ایران دست یافت.

وی همچنان سرمربی تیم جوانان تراکتورسازی بود و روز گذشته نیز این تیم با هدایت حسن‌دخت در قم به برتری دست یافته و در صدر جدول قرار داشت.

ظهر امروز حسین حسن‌دخت متاسفانه طی حادثه‌ای دارفانی را وداع گفته و جان به جان آفرین تسلیم کرد.