کاهش آسیب‌های اجتماعی از بزرگترین کارهای خیر است
کاهش آسیب‌های اجتماعی از بزرگترین کارهای خیر است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مصداق بارزی از کارهای خیر موضوع پذیرش فرزندخواندگی است، گفت: خیّر بودن فقط این نیست که یک مبلغ به جایی بدهیم بلکه این است که برای رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کاری کرد و شاید ارزش این بیشتر از آن باشد که کسی […]



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مصداق بارزی از کارهای خیر موضوع پذیرش فرزندخواندگی است، گفت: خیّر بودن فقط این نیست که یک مبلغ به جایی بدهیم بلکه این است که برای رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کاری کرد و شاید ارزش این بیشتر از آن باشد که کسی میلیاردها هزینه کند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در مراسم تجلیل و تکریم از خانواده‌های فرزندپذیر اظهار کرد: خیّر بودن فقط این نیست که یک مبلغ به جایی بدهیم بلکه این است که برای رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کاری کند و شاید ارزش این بیشتر از آن باشد که کسی میلیاردها هزینه کند. 

وی با بیان اینکه مصداق بارزی از کارهای خیر، موضوع پذیرش فرزندخواندگی است؛ افزود: قطعا در پیشگاه خداوند این خانواده‌ها که قدم برای ایجاد رابطه معنوی با کودکان برمی‌دارند، برخوردار از ثواب و پاداش الهی خواهند بود. 

دادستان تبریز بیان داشت: این بچه‌ها سرمایه‌های آینده این کشور هستند و اگر بتوانیم از این سرمایه‌ها حفظ کنیم و پرورش دهیم و به یک مرحله از زندگی برسانند و احساس امنیت و استقلال برسند یک کار خیر است که انجام داده‌ایم. 

وی ادامه داد: هر کسی نمی‌تواند این ایثار را انجام دهد که مسؤولیت یک کودک را بپذیرد؛ زیرا وقتی بحث فرزندخواندگی مطرح می‌شود محاکم خانواده به راحتی این موضوع را پذیرش نمی‌کنند بلکه شرایط را بررسی می‌کنند. 

علیلو ابراز کرد: شرایط برای پذیرش یک کودک این است که اولا حتما باید اهلیت لازم برای پذیرش فرزند را داشته باشد، دوما  صلاحیت اخلاقی، مادی و معنوی باید در پذیرش این مسأله داشته باشد. 

وی گفت: ما در دادستانی با حساسیت به این موارد نگاه می‌کنیم؛ از این‌رو مطمئن باشید افرادی که قدم گذاشته و این مسؤولیت را می‌پذیرند حتما دارای یک صلاحیت و اهلیت عام برای تربیت این کودک دارند و تضمین آینده برای کودکان را می‌توانند تامین کنند. 

علیلو خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی استان یکی از مدیران کل و متعهد استان است این برنامه را برای تجلیل از افرادی که شایسته شده‌اند برای پذیرش یک مسؤولیت. 

وی با تاکید بر اینکه از اینکه یک مسؤولیت بزرگ را پذیرا شده‌اید و در این مراسم هم حاضر شده‌این بسیار خشنودم، افزود: ما باید بستر لازم برای تربیت صحیح این کودکان از باب معنوی و مادی فراهم کنیم و با لطف و عنایت پروردگار بزرگ کنیم و یک نیروی انسانی فعال در جامعه نقش ایفا کنند و خدمتگزار واقعی این وطن باشد. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷/س