در نشست رسانه ای مدیرعامل آبفای استان آذربایجان شرقی مطرح شد: استان آذربایجان شرقی پیشرو در پروژه های جهاد آبرسانی
در نشست رسانه ای مدیرعامل آبفای استان آذربایجان شرقی مطرح شد: استان آذربایجان شرقی پیشرو در پروژه های جهاد آبرسانی

[ad_1] در نشست رسانه ای مدیرعامل آبفای استان آذربایجان شرقی مطرح شد: استان آذربایجان شرقی پیشرو در پروژه های جهاد آبرسانی خانی مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۱ درصدی طرح های جهاد آبرسانی و در آستانه به بهره برداری رسیدن طرح ها در آینده نزدیک خبر داد. خانی  با اشاره به اهمیت و ویژگی […]

[ad_1]

در نشست رسانه ای مدیرعامل آبفای استان آذربایجان شرقی مطرح شد: استان آذربایجان شرقی پیشرو در پروژه های جهاد آبرسانی

خانی مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۱ درصدی طرح های جهاد آبرسانی و در آستانه به بهره برداری رسیدن طرح ها در آینده نزدیک خبر داد.

خانی  با اشاره به اهمیت و ویژگی خاص جهاد آبرسانی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم نهضتی مهم و تاثیر گذاری با عنوان جهاد آبرسانی پایه ریزی گردید که سهم بالایی در پایدار سازی آب شرب دارد.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه عظیم در دولت سیزدهم نقش بسزایی در افزایش سطح بهداشت روستاییان به لحاظ دسترسی آسان و پایدار به آب شرب دارد.
محرومیت زدایی و پایدار سازی آب شرب بهداشتی در روستاهای استان در دولت سیزدهم ، اجرای طرحهای جهاد آبرسانی در استان ، از سال ١۴٠۰ در دستور کار قرار گرفت که در- مرحله اول آبرسانی به ١٧٨ روستا با پیشرفت ۹۱ درصدی در قالب چهار مجتمع آبرسانی شامل: ١ قشلاقات شهرستانهای کلیبر،خداآفرین ٢-آلمالو شهرستان هشترود ٣- مرحله دو ستارخان شهرستان ورزقان ۴-مجتمع یخفروزان در حال انجام می باشد .
دو مجتمع بزرگ  ستارخان ورزقان و مجتمع آبرسانی قشلاقات کلیبر، خداآفرین  در مراحل پایانی خود می باشند.
وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب دولت سیزدهم در راه اندازی نهضت آبرسانی و ادامه آن، گفت: با این طرح پایدارسازی آب روستاها میسر شده و در ۱۰ سال گذشته این تعداد پایدارسازی آب روستایی بی نظیر است.
وی خاطر نشان کرد: امسال ۲۵۴ روستای دیگر در برنامه پایدارسازی قرار گرفته است که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) استان به لحاظ پیشرفت طرح های آبرسانی با ۹۱ درصد پیشرفت کار در کشور اول هستیم.
خانی  با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات در کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده زیر پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ، شاهد بهره برداری آن در اواسط تیرماه سال جاری خواهیم بود.
خانی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار می گیرد که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.و بزرگترین اتفاق در این خصوص در ۲۰ سال گذشته بوده که طرح ملی است.
وی دسترسی روستائیان به آب شرب را یکی از خواسته های به حق این قشر از جامعه برشمرد و عنوان کرد: اولویت وزارت نیرو وشرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی پایدار سازی آب شرب روستاهای استان می باشد و تمام تلاش خود را در جهت تحقق این خواسته خواهد کرد.
مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی  با اشاره به همراهی و مشارکت خیرین استان در امر جهاد آبرسانی گفت: در سال گذشته با مشارکت خیرین آبرسانی ، شرکت آب و فاضلاب استان توانست ، با اجرای اقدامات عمرانی و  طرح‌های تأمین آب ، هموطنان ساکن در ۹۲ روستا را ازآب شرب بهداشتی پایدار بهره مند نماید.

 خانی در خصوص فرهنگ سازی در خصوص خیران آبرسان در آذربایجان شرقی گفت: در اردیبهشت ماه مراسم تجلیل از خیران آبرسان با حضور شهید رحمتی برگزار شد که موجب ترویج و جذب سرمایه گذار در این خصوص شد.
مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: از پنج میلیارد ریال تا ۲هزار میلیارد ریال از ۵۴ خیر داخلی و ۶ نفر از خیران ایرانی مقیم یونان، ترکیه و پایتخت برای آبرسانی در آذربایجان شرقی کمک کردند.
وی افزود: موضوع خیران آبرسان همانند نهضت مدرسه سازی رونق یافته و در جذب خیران آبرسان استان آذربایجان شرقی مقام اول کشور را دارد.

 

[ad_2]