پیگیری آخرین وضعیت نیروگاه برق‌آبی سد خداآفرین/ آغاز عملیات اجرایی سایت صنعتی و مزرعه گردشگری خداآفرین
پیگیری آخرین وضعیت نیروگاه برق‌آبی سد خداآفرین/ آغاز عملیات اجرایی سایت صنعتی و مزرعه گردشگری خداآفرین

استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان خداآفرین، آخرین وضعیت احداث نیروگاه برق‌آبی سد خداآفرین و خط انتقال برق برای تأمین برق پروژه‌های توسعه‌ای در پایاب این سد و پروژه‌های صنعتی شهرک صنعتی خداآفرین را پیگیری کرد. عابدین خرّم همچنین در آیین آغاز عملیات آماده‌سازی سایت صنعتی ۶۶ هکتاری منطقه آزاد ارس در خداآفرین به […]

استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان خداآفرین، آخرین وضعیت احداث نیروگاه برق‌آبی سد خداآفرین و خط انتقال برق برای تأمین برق پروژه‌های توسعه‌ای در پایاب این سد و پروژه‌های صنعتی شهرک صنعتی خداآفرین را پیگیری کرد.

عابدین خرّم همچنین در آیین آغاز عملیات آماده‌سازی سایت صنعتی ۶۶ هکتاری منطقه آزاد ارس در خداآفرین به ارزش ۴۰ میلیارد تومان شامل ۴ کیلومتر تسطیح راه و آماده‌سازی قطعات در ۱۸ کاربری مختلف برای ایجاد واحدهای صنعتی پاک شرکت کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم بر ضرورت مطالعات درست و جانمایی مناسب نواحی صنعتی و پیش‌بینی زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع در این سایت تأکید کرد.
 
همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی، عملیات اجرایی احداث مزرعه گردشگری دوستدار محیط زیست با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغال‌زایی ۷۰ نفرآغاز شد.
 
این پروژه شامل هتل پنج ستاره، شهر بازی، رستوران، اسکله ورزش‌های آبی، بازارچه، آمفی‌تئاتر، رصدخانه و پل معلق، غرفه میوه‌های ارگانیک، پرورش آبزیان و آبشار، مسیر پیاده‌روی و شهرک ویلایی ۳۰ واحدی در ساحل رودخانه ارس می‌باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر رعایت حریم رودخانه ارس در احداث این پروژه که مورد تأکید دولت نیز هست، ابراز امیدواری کرد با اختصاص تسهیلات کم‌بهره ویژه مناطق مرزی به بخش خصوصی، شاهد پیشرفت خوب پروژه و بهره‌برداری از فاز نخست آن در سال ۱۴۰۱ با شیم.
 
خرّم در ادامه از سد قیزقلعه‌سی و عملیات مرمت و استحکام‌بخشی پل تاریخی حسرت‌کورپوسی بر روی رودخانه ارس بازدید کرد.