پیش بینی تحقق ۳۳۰۰ میلیارد تومانی وصول حقوق دولتی معادن آذربایجان شرقی
پیش بینی تحقق ۳۳۰۰ میلیارد تومانی وصول حقوق دولتی معادن آذربایجان شرقی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته مبلغ 2 هزار و پانصد میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شد که نسبت به سال ماقبل رشد 2.5 برابری داشت.

به گزارش قلم پرس، محمدجعفر عظمایی امروز در بیست و یکمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: امسال هم پیش بینی میکنیم با رشد مناسب وصلی حقوق دولتی، به رقم ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برسیم .

وی با بیان اینکه طی ۵ ماه گذشته حدود هفتصد میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن استان وصول شده است؛ ادامه داد: همت و عزم همه دستگاه های اجرایی برای استفاده از درآمد حاصل از وصول حقوق دولتی معادن در پروژه های عمرانی و زیربنایی بویژه در مناطق استقرار معادن، قابل توجه است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مزایده محدوده های معدنی در مهرماه پیش رو گفت: مجوز برگزاری این مزایده از شورای عالی معادن کشور اخذ و دستوالعمل اجرایی آن دریافت شده است.

عظمایی اظهار داشت: در این دوره نیز همانند ۴ دوره گذشته، مزایده از طریق سامانه الکترونیکی دولت با نا اختصاری “ستاد” بصورت کاملا شفاف و براساس همه موازین قانونی و مقرراتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همکاری و همراهی همه دستگاه های اجرایی و نظارتی به برگزاری بی نقص این رویداد اقتصادی منجر خواهد شد؛ تصریح کرد: همه معادن و محدوده های معدنی قابل واگذاری از طریق این مزایده، به افراد دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار می شود.

دبیر شورای معادن استان همچنین پیشنهاد کرد؛ فهرست همه معادن قابل واگذاری قبل از ورود به چرخه مزایده در کمیته فنی و زیربنایی استان به ریاست معاون عمرانی استاندار بررسی شوند.

مدیرکل صمت استان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری های لازم جهت افزایش اختیارات شورای معادن از شورای عالی کشور گفت: دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استان نقطه نظرات خود را به دبیرخانه استانی شورا واقع در این اداره کل اعلام کنند تا ضمن پیگیری پیشنهادات بتوانیم اثربخشی مصوبات شورای استانی را برای تسهیل و تسریع سرمایه گذاری در بخش معدن استان شاهد باشیم.

پایان پیام/