پیشنهاد روسیه به اعضای «همسود» برای استفاده از بنادر کریمه
پیشنهاد روسیه به اعضای «همسود» برای استفاده از بنادر کریمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «گئورگی مرادف» نماینده دائم رئیس جمهور روسیه در کریمه  از کشورهای مستقل مشترک المنافع برای استفاده از بنادر این شبه جزیره برای حمل و نقل بار دعوت کرد. وی در حاشیه اولین همایش بین المللی تجاری تحت عنوان «زمان صادرات» ضمن صحبت در مورد دورنمای همکاری بین المللی […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «گئورگی مرادف» نماینده دائم رئیس جمهور روسیه در کریمه  از کشورهای مستقل مشترک المنافع برای استفاده از بنادر این شبه جزیره برای حمل و نقل بار دعوت کرد.

وی در حاشیه اولین همایش بین المللی تجاری تحت عنوان «زمان صادرات» ضمن صحبت در مورد دورنمای همکاری بین المللی در منطقه، این موضوع را مطرح کرد.

مرادف خاطرنشان کرد: کریمه از فرصت‌های زیادی برای گسترش روابط اقتصاد خارجی برخوردار است و توان ارائه پیشنهادات منحصر به فردی در زمینه صادرات مواد اولیه دارد و همچنین شرکت‌های این شبه جزیره از صلاحیت‌ های منحصر به فردی برخوردارند.

وی حمل و نقل بار از طریق بنادر دریایی را یکی دیگر از مناطق امیدوار کننده توسعه اقتصادی این شبه جزیره عنوان کرد و از ارمنستان، بلاروس، تاجیکستان و ازبکستان جهت استفاده از بنادر کریمه دعوت کرد.

مرادف در این راستا گفت: کریمه نه تنها دروازه دریایی فدراسیون روسیه بلکه تمام کشورهای مستقل مشترک المنافع و همچنین اتحادیه اقتصادی اورآسیا است.

شایان ذکر است که تاجیکستان و ازبکستان به دلیل عدم دسترسی به دریا مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. این کشورها همزمان چندین پروژه‌ برای گسترش مسیرهای تجاری اجرا می‌کنند که بزرگراه‌ها از طریق افغانستان و راه آهن به چین از آن جمله هستند.

انتهای پیام/ح