پیام انقلاب و ارزش های دینی با زبان هنر برای مردم تبیین شود
پیام انقلاب و ارزش های دینی با زبان هنر برای مردم تبیین شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در خصوص کم و کیف برگزاری جشنواره زمستانی منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه جوان امروزی دنبال نشاط است، اظهار داشت: القای روحیه، انگیزه، القا خودباوری، بخصوص در میان جوانان وظیفه نهادهای فرهنگی و هنری کشور است. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان […]

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در خصوص کم و کیف برگزاری جشنواره زمستانی منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه جوان امروزی دنبال نشاط است، اظهار داشت: القای روحیه، انگیزه، القا خودباوری، بخصوص در میان جوانان وظیفه نهادهای فرهنگی و هنری کشور است.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی؛ حسن میلانی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، بومی و قدمت دیرینه منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه دارای سبقه تاریخی قابل توجهی است و همه دستگاه ها وظیفه دارند ظرفیت های این منطقه آزاد را در حوزه فعالیت خویش شناسایی و به کل کشور و فراتر از آن به خارج از ایران معرفی کنند.
میلانی خاطرنشان کرد: در این راستا و طبق تفاهمی با سازمان منطقه آزاد ارس، با توجه به اینکه بخشی از اهداف و فعالیت های این سازمان توسعه فعالیت های فرهنگی در منطقه است با رسیدن به توافق و نتایج ارزشمندی وارد عملیات شده و ۱۰ روز برنامه جنگ شادی و برنامه فرهنگی دهه فجر را برگزار کردیم.
وی با اشاره به استقبال بالای مردم و گردشگران از جشنواره زمستانی ارس افزود: جشنواره با وجود اولین تجربه برگزاری در فصل زمستان با حضور پرشور مردم از آذربایجان شرقی و دیگر استانهای کشور و حتی میهمانان خارجی برگزار شده و برای قدرشناسی از این حمایت و همراهی جا دارد فعالیتی در خور شان منطقه و مردم فرهنگ دوست آذربایجان اجرا شود.
رئیس حوزه هنری استان با اشاره به دستاوردهای مثبت جشنواره زمستانی ارس در حوزه فرهنگ و هنر برای معرفی فرهنگ و تمدن منطقه اظهار داشت: مدعوین کشوری اغلب هنرمندان جوان و توانمند ایران بودند که رسانه ملی بر توانایی این هنرمندان سرمایه گذاری کرده است، سرمایه هایی که به عنوان الگویی در جامعه مطرح هستند و باید این الگوها را به نحو احسن به مردم و بخصوص جوانان معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه مردم به الگوها و نمادهای انسانی و فرهنگی کشور خویش علاقمند هستند و قصد ما استفاده از این سرمایه های اجتماعی برای ایجاد نشاط جامعه است، افزود: این عزیزان نیز باید ارزش های خود را به عنوان هنرمند یک جامعه دینی و فرهنگی درک کنند که مردم دوستشان دارند زیرا ایشان برای اعتلای فرهنگ، تاریخ و هنر جمهوری اسلامی ایران قدم برمی دارند.
میلانی با بیان اینکه زبان هنر نافذترین زبان در تمام دنیاست، گفت: مردم پیام انقلاب و ارزش های دینی را با زبان هنر می خواهند، امروز ما باید در نهایت از این زبان و ابزار استفاده کنیم، خودباوری و اعتماد بنفس جوانان را ارتقا دهیم، قطعا این تنها راه اثربخشی حفظ روحیه شادابی و نشاط دینی در جامعه است.
وی با بیان اینکه اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مردم جایگاه و ارزشهای خود را در نظام اسلامی بدانند، گفت: تلاش ما بر این است که با زبان هنر هفتگانه با مردم صحبت کنیم، اگر با مردم با صداقت و بدون ریا و تزویر صحبت و پیامها را القا کنیم، خودباوری و اعتماد بنفس در سطح جامعه افزایش خواهد یافت.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز کرامت انسانی را بالا برده، دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند این ارزش و توان انقلاب و نظام اسلامی را تبیین کنند و برنامه هایی که در جشنواره زمستانی ارس تدارک دیده شده نیز در راستای تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و تکریم مخاطبان و ایجاد نشاط برای مردم، طراحی شده و موفق عمل کرده است.
میلانی در پایان «ایرانی با نشاط و ایرانی ارزشی» یکی از اهداف بلند مدت حوزه هنری در جهت تمدن ایرانی اسلامی در نگرشی بالاتر عنوان و خاطر نشان کرد: امیدواریم توانسته باشیم پیام انقلاب و پیام فرهنگی نظام و منطقه ارس را به نحو احسنت برسانیم.