پروژه‌های مشارکتی با هدف پیشگیری از خسارت در بخش کشاورزی اجرا شود
پروژه‌های مشارکتی با هدف پیشگیری از خسارت در بخش کشاورزی اجرا شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه استانی خسارات بخش کشاورزی، بر اجرای پروژه‌های عمومی در راستای پیشگیری از بروز خسارت در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: اقناع و تشویق خسارت‌دیدگان برای مشارکت در اجرای این پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش قلم پرس، جواد رحتمی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های حادثه‌خیز است، گفت: تجربیات بارندگی‌ها و سیل‌های ابتدای سال جاری برای مقابله با بحران‌های آینده باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی، رعایت دستورالعمل‌های مربوط به شناسایی آسیب‌دیدگان و برآورد و پرداخت خسارات بخش کشاورزی از طریق سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) را ضروری دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای احقاق حقوق خسارت‌دیدگان بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها نظارت کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۶۲ میلیارد تومان خسارات ناشی از سیل در استان، ۱۱۰ میلیارد تومان مربوط به خسارات زیرساخت‌ها و تأسیسات عمومی و زیربنایی است، افزود: بخشی از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت به خسارت‌دیدگان می‌تواند به صورت مشارکتی در اجرای پروژه‌های پیشگیرانه صرف شود.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران مناطق آسیب‌دیده باید با فرهنگ‌سازی و ایجاد حس مشارکت در مردم، این تسهیلات را به سمت تقویت زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های عمومی با هدف پیشگیری از خسارات احتمالی در آینده هدایت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارش خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی در اثر حوادث پیش‌بینی‌نشده و سیل در سال زراعی ۹۷-۹۸، وظایف کمیته‌های تخصصی و نحوه تکمیل فرم‌های اطلاعات آسیب‌دیدگاه در سامانه سجاد را تشریح کرد.