وقتی کمبود در آذربایجان‌شرقی به نیروی کار می‌رسد!
وقتی کمبود در آذربایجان‌شرقی به نیروی کار می‌رسد!

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با توجه به روال فعلی جامعه در آینده نزدیک، دسترسی به نیروی کار ماهر و حتی ساده تبدیل به یک چالش خواهد شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار با علی مشایخی؛ مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی کار ماهر و […]



رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با توجه به روال فعلی جامعه در آینده نزدیک، دسترسی به نیروی کار ماهر و حتی ساده تبدیل به یک چالش خواهد شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار با علی مشایخی؛ مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر در حوزه صنعت اظهار کرد: با توجه به روال فعلی جامعه در آینده نزدیک، دسترسی به نیروی کار ماهر و حتی ساده تبدیل به یک چالش خواهد شد.

وی بر ضرورت تشکیل جلسات مشترک و ارتباط مداوم بین بخش صنعت و اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان در راستای طرح نیازهای صنعت در حوزه نیروی کار و آموزش عملی کارآموزان برای ورود به این عرصه تاکید کرد.

ژائله گفت: در زمینه آموزش نیروی کار باید نگاه جامع و همه‌جانبه داشت و تنها به بخش کوچکی از مشاغل اکتفا نکرد، بلکه تمام مهارت‌ها، مشاغل و حتی هنرها نیز باید مورد توجه قرار بگیرند.

 مدارک سازمان فنی‌و حرفه‌ای در ۲۲۲ کشور جهان مورد قبول است
 
مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه، نخبگان متعددی از مجرای آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای، آماده ورود به بازار کار هستند، خواستار جذب این نیروها توسط صنایع استان و ممانعت از فرار استعدادهای درخشان از استان شد.

علی مشایخی افزود: در حال حاضر در استان نخبگانی داریم که در المپیادهای مختلف جهانی حضور داشته و رقیبان بزرگی را شکست داده‌اند، بنابراین صاحبان صنایع می‌توانند با ارائه پیشنهادات جذاب و اختصاص امتیازات ویژه، این افراد را در مجموعه‌های استان جذب کنند.

وی از اعلام آمادگی این اداره کل در راستای تربیت نیروهای مورد نیاز در حوزه‌های مختلف صنعت استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مدارک ارائه شده در سازمان فنی‌و حرفه‌ای در ۲۲۲ کشور جهان مورد قبول است و این امر نشان از توان بالای مهارت‌آموزی در این مجموعه دارد.  

در پایان این مراسم مقرر گردید در آینده نزدیک، تفاهم‌نامه مشترکی بین اداره کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای استان، اتاق بازرگانی تبریز و انجمن جوانان کارآفرین استان به‌منظور افزایش مهارت‌های شغلی و جذب نیروی کار در واحدهای صنعتی استان منعقد شود.

پایان پیام/۶۰۰۰۲