وقتی چهره تخریب‌گران بر پرشورها نمایان شد
وقتی چهره تخریب‌گران بر پرشورها نمایان شد
پس از پیروزی تیم فوتبال تراکتور مقابل گل‌گهر سیرجان عده‌ای از مخالفان محمدرضا اخباری، سنگربان سابق تراکتور با انتشار مطالبی عجیب و توهین آمیز او را آماج حملات خود قرار دادند.

به گزارش قلم پرس، تراکتور در طول تاریخ حیات خود بازیکنان وفادار بسیاری به خود دیده که با اخلاق و رفتارهای خود محبوب هواداران تراکتور بودند که محمدرضا اخباری، سنگربان فصل گذشته سرخ‌پوشان نیز یکی از همان بازیکنان است.

بازیکنی ماخوذ به حیا که به خاطر تلاش برای موفقیت تیمش از هیچ تلاشی فروگذار نبود و در شرایط سختی همچون وجود مصدومیت‌های ریسک‌پذیر از خودگذشتگی کرده و در ترکیب تیمش قرار می‌گرفت.

وی در کنار خصوصیات فنی بالا به این خاطر محبوب پرشورها شده بود که با آن‌ها صادقانه رفتار کرده و مثل برخی‌ها به دنبال انجام حرکات عوامفریبانه نبود.

اخباری که همه ساله بدون جنجال و هیاهو درخدمت تراکتور بود و با فراغ بال دست رد بر پیشنهادات سایر تیم‌ها زده و قرارداد خود را با سرخ‌پوشان تمدید می‌کرد، امسال باشگاه تراکتور به بهانه‌های واهی از تمدید قرارداد با قارتال تراکتوری‌ها امتناع ورزید تا وی پس از هفت سال از جمع قرمزپوشان جدا شود.

اما به هر ترتیبی بود اخباری در اواخر خردادماه چمدان‌هایش را بست و بدون هیچ حرف و حدیثی راهی سیرجان شد. او که به اذعان بسیاری از کارشناسان جزو سه دروازه‌بان برتر ده سال اخیر تراکتور و فوتبال ایران است هیچ موقع به دنبال جنجال‌آفرینی و زیاده‌خواهی در تراکتور نبود، چرا که وی اعتقاد دارد اعتماد هواداران تراکتور به او بیشتر از پول برای وی مهم است.

اخباری که خداحافظی تلخی با پرشورها داشت با وجود ۱۲ هفته سپری شدن از لیگ برتر هیچ سخنی از تیم سابقش به میان نیاورده بود به یکباره پس از دیدار تراکتور و گل‌گهر و پیروزی سرخ‌پوشان، عده‌ای سرمست از شکست تیم اخباری و به زعم آن‌ها شکست خودِ اخباری اکنون دهان باز کرده و درصدد تخریب قارتال پرشورها برآمده‌اند.

انگار عده‌ای منتظر این لحظه بودند که تمام عقده‌ها و عصبانیت‌های خود را در رسانه‌ها و فضای مجازی بر سر اخباری خالی کرده و با او تسویه حساب نمایند اما از این مسئله غافل بودند که ترفند آن‌ها نتیجه عکس داده و هواداران تراکتور را بر علیه آنان کند.

در یکی از رسانه‌های تخریبگران، وی را به نمک‌نشانسی متهم کرده و او را پول‌پرست را خوانده و حضور چند ساله او را لطف مالک باشگاه تراکتور عنوان کرده‌اند اما کیست که نداند محمدرضا اخباری درست در زمانی که محمدرضا زنوزی با او برای برگشتن به تیمش تماس گرفت وی در آستانه عقد قرارداد با یکی از تیم‌های اروپایی بود و به خاطر علاقه خود به تراکتور و هوادارانش قید لژیونر شدن را زده و با قراردادی سفید به تیم مورد علاقه‌اش بازگشت. یا در روزهایی که وی ذخیره فروزان و مظاهری بود بدون کوچک‌ترین اعتراضی و حاشیه‌سازی برای پیشبرد اهداف تیم و باشگاهش کمک‌های شایانی می‌کرد.

بله او نمک‌نشناس است! چرا که در روزهای اسفناک تراکتور در لیگ بیست و یکم موقعی که عده‌ای از وضعیت نامناسب مالی و بحرانی باشگاه سواستفاده و خواستار مبالغی کلانی بودند، اخباری با نصف مبلغی درخواستی سایر بازیکنان ماند تا اوضاع درهم تیمش را سر و سامان دهد و مشخص نبود اگر او و کلین‌شیت‌هایش نبود تراکتور اکنون در چه شرایطی قرار داشت.

او زمانی نمک نشناس شد که جلوی عقد قرارداد ریکاردو آلوز با استقلال را گرفته و توانست او را به تمدید قرارداد با تراکتور متقاعد کند که همین کار وی باعث شد مالک باشگاه تراکتور شخصا بابت این کارش از او قدردانی کند.

محمدرضا اخباری قربانی عواطف و احساسات بیش از حد خود به تراکتور شد، چه بسا اگر او هم همانند گلرهای فعلی استقلال و پرسپولیس رفتار می‌کرد اکنون در تیم محبوبش حضور داشت.

او به پول‌پرستی و خواستار گرفتن مبالغ گزاف و نجومی متهم شده است اما طبق اخباری که به تحریریه عصر تبریز رسیده است او نه تنها خواستار مبلغ بالایی نشده بلکه حاضر بوده با افزایش جزئی قرارداد سال گذشته خود به کارش در تراکتور ادامه دهد اما پاسخی از سوی باشگاه دریافت نکرده است.

تعصب محمدرضا اخباری به تراکتور و هوادارانش زمانی عیان می‌شود که او در لیگ بیستم درحالی که در بسیاری از مسابقات لیگ برتر و جام حذفی نیمکت نشین بود و می‌توانست از قانون ۱۰ درصدی فدراسیون استفاده کرده و نسبت به فسخ قرارداد با تراکتور اقدام کند، کاری که رشید مظاهری به خاطر معوقات مالی خود قراردادش را فسخ کرد اما اخباری به خاطر پرشورها با وجود مصدومیت در دیدار نیمه نهایی جام حذفی ریسک کرده و درون دروازه سرخ‌پوشان قرار گرفت و با این تیم به عنوان قهرمانی جام حذفی رسید.

در روزهایی که تیم‌ها قبل از اتمام فصل گذشته به دنبال برنامه‌ریزی برای فصل بعد و تمدیدقرارداد بازیکنانشان بودند، تراکتور در فکر بازگرداندن دروازه‌بان آلومینیوم اراک بود و نشانه‌ای از عزم برای ماندن محمدرضا اخباری دیده نمی‌شد که اگر او می‌ماند شاید شاهد زجرکش شدن هواداران تراکتور در سه بازی ابتدایی فصل و نگرانی از خروج‌های آماتور سنگربان شماره یک فعلی تراکتور در بازی‌ها نبودند.

اما اینکه اخباری متهم به نبودن در لیست جواد نکونام برای حضور در استقلال شده است باید گفت لیست سرمربی استقلال موقعی انتشار یافته است که محمدرضا اخباری با گل‌گهر قرارداده بسته و به خاطر هواداران تراکتور به تیم آبی‌پوش پایتخت منتقل نشد.

عده‌ای از نداشتن پیشنهاد از سایر تیم‌ها برای محمدرضا اخباری سخن می‌گویند که مدیربرنامه‌های این بازیکن در گفت‌وگویی با خبرنگار ما نه تنها چنین ادعایی را تکذیب کرد بلکه از پیشنهاد چند تیم به خصوص از پیشنهاد باشگاه تراکتور به اخباری در دو مقطع زمانی در اردوی ترکیه و پیش از هفته سوم لیگ‌برتر خبر داده و گفت که هر دو پیشنهاد همان موقع توسط باشگاه گل‌گهر سیرجان رد شد.

مخالفان قارتال پرشورها برای تخریب چهره وی از کاپیتان استقلال مایه گذاشته و کسر قرارداد او را بر سر اخباری می‌کوبند اما ظاهرا آن‌ها از این موضوع بی‌خبرند که جواد نکونام اجازه حضور کاپیتان فعلی استقلال در تمرینات را تا چند هفته نداده بود و این تیم بدون دروازه‌بان تمرینات خود را سپری می‌کرد.

چهره واقعی تخریب‌گران زمانی نمایان شد که پس از خوش خدمتی به عده‌ای خاص به دنبال مناصبی بودند که ظاهرا به آن‌ هم دست پیدا کردند.

روزهایی که اخباری در درون دروازه همانند عقابی در آسمان تراکتور می‌درخشید و عده‌ای او را قائم مقام نامیده و بر خود می‌بالیدند اکنون او را بر پول‌پرستی و نمک نشناسی متهم کرده و از تهدیدی بر عدم بازگشتش به تراکتور سخن می‌گویند اما بر این واقف نیستند که جایگاه‌شان متزلزل‌تر از گذشته است و شاید به زودی، خود بار سفر بسته و این شهر را ترک کنند.

مخلص کلام این است که شاید دشمن درونی تراکتور که مجید جلالی سرمربی اسبق تراکتور از آن سخن گفته همین افرادی باشند که با تخریب‌های فراوان بازیکنان محبوب پرشورها باعث جدایی آن‌ها از تیم‌شان شده است.

  • خبرنگار: سجاد جمالزاده
  • نویسنده : سجاد جمالزاده