همواره گلایه می‌کنیم، اما در عمل هیچ اقدامی  نمی کنیم
همواره گلایه می‌کنیم، اما در عمل هیچ اقدامی  نمی کنیم

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز با تاکید بر لزوم به‌روز شدن صنعت فرش دستباف گفت: متاسفانه ما عادت کرده‌ایم همواره گلایه کنیم، اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، احد عظیم‌زاده؛ رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز صبح امروز در ششمین جلسه کمیسیون […]



رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز با تاکید بر لزوم به‌روز شدن صنعت فرش دستباف گفت: متاسفانه ما عادت کرده‌ایم همواره گلایه کنیم، اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، احد عظیم‌زاده؛ رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز صبح امروز در ششمین جلسه کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر لزوم به‌روز شدن صنعت فرش دستباف اظهار کرد: متاسفانه ما عادت کرده‌ایم همواره گلایه کنیم، اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به رکود سنگین در بازار فرش دستباف گفت: کمتر کسی از تولیدکنندگان فرش، به بحث واردات مواد اولیه روی آورده است، این در حالی است که سود مواد اولیه بیشتر از تولید فرش است.

عظیم‌زاده تصریح کرد: واردکنندگان مواد اولیه باید جنس مرغوب آورده و محصولات خود را به قیمت خوب به‌فروش برسانند، نه اینکه با جنس نامرغوب، فرش تولید کرده و به قیمت گزاف بفروشند، این خیانت بزرگی به صنعت فرش کشور است و جایگاه این هنر- صنعت را از بین می‌برد.

عباسی؛ دبیر کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز به تشریح محورهای جلسات قبلی از جمله استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در حوزه تولید فرش، آسیب‌شناسی نمایشگاه فرش در تهران، بررسی مشکلات صنایع دستی استان، پیاده‌سازی گردشگری سلامت، بررسی موانع و مشکلات رزرواسیون بلیط هواپیما و قطار در حوزه گردشگری، پیگیری موضوع حذف پیمان‌سپاری ارزی صادرات فرش بیمه قالی بافان، راهکارهای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و… پرداخت.

یونس فاتح؛ فرماندار شهرستان تبریز، صنعت فرش را مجزا از سایر صنایع استان عنوان کرد و گفت: فرش به‌نوعی با تاریخ آذربایجان عجین شده است و به‌دلیل اشتغالزایی برای اقشار مختلف در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.  

وی ادامه داد: صنایع فرش، تابلو فرش، کیف، کفش و چرم از جایگاه ویژه‌ای در آذربایجان‌شرقی برخوردار هستند و مزیت نسبی استان محسوب می‌شوند، بنابراین باید در راستای توسعه این صنایع اقدامات اساسی انجام شود.

محمدجعفر عظمایی؛ مدیر کل صمت آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، رفع دغدغه‌های فعالان حوزه فرش و توسعه این صنعت را از اولویت‌های کاری این اداره کل عنوان کرد.

وی عدم وجود دستگاه سیاستگذاری واحد را از آفت‌های این حوزه دانست و افزود: تمام دنیا فرش را با نام تبریز می‌شناسند و ما نباید اجازه بدهیم این هویت جهانی از دست ما خارج شود.

مدیرکل صمت استان همچنین گفت: مشکل کمبود ایرلاین ها و رزرواسیون بلیط در استان، می تواند در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود تا با نظر کارشناسان مربوطه، تصمیم مناسبی در این حوزه اتخاذ گردد.  

در ادامه نشست، فعالان حوزه فرش، صنایع دستی و گردشگری استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در موارد مربوط به دستور جلسات پرداختند.

پایان پیام/