نشست صمیمی با خطاط اشعار استاد شهریار در شرکت داده تجارت
نشست صمیمی با خطاط اشعار استاد شهریار در شرکت داده تجارت
استاد زنوزی کاتب اشعار استاد شهریار، گفت: به یقین می گویم که استاد شهریار، شاعری بود که درد و رنج مردم را با عمق جان خویش درک کرده بود و تجلی این امر را می توان در اشعار استاد در دوران ستم شاهی مشاهده کرد.

به گزارش قلم پرس، به دعوت شرکت داده تجارت و با حضور استاد میرحسین زنوزی، استاد برجسته خوشنویسی ایران و خطاط اشعار استاد شهریار، و استاد یوسف اعظمی شاعر و مجری توانمند صدا و سیمای تبریز، نشست صمیمی با موضوع شهریار در دفتر شرکت داده تجارت و با حضور مهمانان و اصحاب رسانه برگزار شد.
در این نشست صمیمی، استاد میرحسین زنوزی، از نزدیکان و دوستان استاد شهریار، به تشریح ابعاد شخصیتی و ادبی استاد شهریار پرداخت و گفت: بسیار خرسندم که در عصری زندگی کردم که توانستم، محضر ادیب، شاعر و عارفی بزرگ چون استاد شهریار را درک کنم و از برکات وجودی شان فیض ببرم.
استاد زنوزی که به دلیل کتابت اشعار استاد شهریار، به «خطاط اشعار شهریار» نیز معروف است، به بیان خاطراتی از دوران آشنایی و هم نشینی با استاد شهریار پرداخت و افزود: به یقین می گویم که استاد شهریار، شاعری بود که درد و رنج مردم را با عمق جان خویش درک کرده بود و تجلی این امر را می توان در اشعار استاد در دوران ستم شاهی مشاهده کرد.
هم چنین در ادامه این نشست صمیمی، استاد یوسف اعظمی، شاعر و مجری توانمند صدا و سیمای تبریز، که اشعار فارسی استاد شهریار را به زبان ترکی ترجمه می کند، در خصوص ابعاد شخصیتی استاد شهریار صحبت نمود و گفت: استاد شهریار به تمام معنا یک عاشق بود و این عشق منشأ تمام اشعار استاد است.
وی با اشاره به نام گذاری زادروز استاد شهریار به نام روز شعر و ادب فارسی گفت: درست است که بزرگداشت چنین روزی بهانه ای برای پرداختن به شعر شهریار است، اما با توجه به تأثیرگذاری عمیق استاد شهریار در شعر فارسی معاصر، و بیان ساده مفاهیم پیچیده فرهنگی در قالب شعر ترکی به خصوص منظومه حیدربابای استاد شهریار، ضرورت دارد تا توجه به استاد شهریار صرفا به یک روز منحصر نباشد و تمام مسئولین فرهنگی باید نسبت به شناساندن ابعاد شخصیتی و ادبی این شاعر بزرگ و پرآوازه که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است، اهتمام داشته باشند.
گفتنی است در پایان این مراسم نیز مهمانان سوالات خود در خصوص زندگی و زوایای پنهان شخصیتی استاد شهریار را از اساتید حاضر مطرح کرده و آنان نیز پاسخ های لازم را ارائه نمودند.