نباید با اقدامات غیراخلاقی، شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد/ مدعیان تخلف بدانند که آرای ماخوذه توسط مجریان و ناظران برخاسته از دل مردم شمارش شده اند
نباید با اقدامات غیراخلاقی، شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد/ مدعیان تخلف بدانند که آرای ماخوذه توسط مجریان و ناظران برخاسته از دل مردم شمارش شده اند

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان در سلامت کامل، بدون هیچ مشکل، بر مبنای مر قانون و امانتداری برگزار شد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده افزود: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه مثل همه جای ایران اسلامی […]

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان در سلامت کامل، بدون هیچ مشکل، بر مبنای مر قانون و امانتداری برگزار شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده افزود: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه مثل همه جای ایران اسلامی در استان ما نیز با حضور حداکثری مردم و شکوه و عظمت خاص در یک فضای آرام و امن برگزار شد و من به این خاطر خداوند بزرگ را سپاسگزارم و به عنوان خادم مردم از مردم فهیم و بزرگوار استان قدردانی می کنم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از مجریان و ناظران که از خود مردم بودند و نیز نیروهای نظامی و انتظامی، این انتخابات باشکوه و عظمت برگ زرین دیگری بر دفتر قطور افتخارات آذربایجان شرقی افزود.
استاندار آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از اقدام برخی ها مبنی بر طرح ادعای تقلب و شبهه افکنی در فضاها و افکار عمومی اضافه کرد: نباید با این گونه اقدامات غیراخلاقی، شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد و بنده به عنوان خادم مردم با تمام ایمان و اطمینان عرض می کنم که بیست و نهم اردیبهشت امسال، انتخاباتی در سلامت کامل، قانونمند و در چارچوب قانون و مقررات توسط مجریان و ناظران انتخابات به عنوان نمایندگان مردم در استان برگزار شد.
وی ادامه داد: بار دیگر تاکید می کنم که تا به امروز هیچ تخلفی از هیچ یک از صندوق های اخذ رای به ما گزارش نشده است و اگر کسانی مدعی وقوع تخلف اند، به این نکته توجه داشته باشند که آرای ماخوذه در شعب و صندوق های اخذ رای توسط مجریان و ناظران برخاسته از دل مردم، شمارش و صورتجلسه شده و بر اساس ضوابط مربوط در سیستم وزارت کشور وارد شده است.
جبارزاده تاکید کرد: در انتخاباتی که برگزار شد همه مجریان و دست اندرکاران، به ضرورت حفاظت و صیانت از رای مردم اهتمام و توجه کامل و کافی داشتند و ما نیز به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، رای مردم را حق الناس و خودمان را به حفاظت از یکایک آرای ماخوده مقید می دانیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به آشکار بودن نشانه های امانتداری کامل در انتخابات، حرف و حدیث های مطرح شده از سوی بعضی ها در این باره پایان یابد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به حضور ۷۰ درصدی واجدین شرایط رای استان در پای صندوق های رای در انتخابات اخیر از آن به عنوان اتفاقی مبارک و بی سابقه در طی انتخابات برگزار شده در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی یاد کرد.
وی افزود: خداوند را شاکریم که در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ بر اساس آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش بینی می کردند، حماسه دیگری توسط مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی خلق شد.
وی اضافه کرد: این حماسه در شرایط خاص زمانی و منطقه ای که همه دنیا متوجه جمهوری اسلامی بود، اتفاق افتاد و در کشورمان در امنیت کامل، انتخابات شکوهمندی برگزار شد و آنچه که این انتخابات را تبدیل به حماسه کرد، حضور بالای ۴۰ میلیونی مردم شریف ایران بود.
جبارزاده ادامه داد: در آن روز مردم مشتاقانه و آگاهانه به شعب اخذ رای به شکلی باشکوه روی آوردند و این حضور، انتظار هر ایرانی آزاده و علاقه مند به نظام و وطن بود و در آذربایجان شرقی نیز ۷۰ درصد واجدین شرایط رای از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب بی وقفه پای صندوق های رای حاضر شدند و اگر بعد از آن قانونا امکان ادامه رای گیری بود، مشارکت مردم از ۷۰ درصد هم بالاتر می رفت.
دو میلیون و ۹۵۵هزار و ۳۳۲ نفر از مردم استان آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه بودند که ۶۶هزار و ۱۰۲ نفر از آن ها برای اولین بار می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند.
برای انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و ۲۴۱ شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و ۶۳۷ شعبه در این استان پیش‌بینی شده بود.
۱۲هزار و ۸۳۱ نامزد در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی حضور داشتند.
۵۲۲ صندوق اخذ رأی برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در ۲ حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر و اهر- هریس پیش‌بینی شد که ۱۴۵ صندوق در شهرستان اهر، ۱۰۰ صندوق در شهرستان هریس، ۲۰۱ صندوق در شهرستان مراغه و ۷۶ صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر بود.
۲۰ نفر در حوزه انتخابیه اهر- هریس و ۲۵ نفر در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت کردند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی، ۳‌میلیون و ۱۴۵هزار برگ رأی و برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، ۴۲۱هزار برگ رأی تهیه و توزیع شد.
حدود ۶۵ درصد از مردم آذربایجان شرقی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حجت الاسلام حسن روحانی رای دادند.