نامه نگاری رئیس جمهور سابق به مقامات آمریکایی خارج از چارچوب ها و قوانین بین المللی بوده / باید جلوی کارهای که به شان و منزلت کشور در عرصه بین الملل خدشه وارد می کند گرفته شود
نامه نگاری رئیس جمهور سابق به مقامات آمریکایی خارج از چارچوب ها و قوانین بین المللی بوده / باید جلوی کارهای که به شان و منزلت کشور در عرصه بین الملل خدشه وارد می کند گرفته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ارسال نامه به دیگر کشورها در سطح مقامات ارشد دارای عرف و سیستم بین‌المللی است، خواستار جلوگیری از کارهایی شد که به منزلت کشور خدشه وارد می‌کند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان در خصوص نامه نگاری برخی از مسئولان اجرایی […]

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ارسال نامه به دیگر کشورها در سطح مقامات ارشد دارای عرف و سیستم بین‌المللی است، خواستار جلوگیری از کارهایی شد که به منزلت کشور خدشه وارد می‌کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان در خصوص نامه نگاری برخی از مسئولان اجرایی سابق کشورمان با مقامات دیگر کشورها، اظهار داشت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که مقامات سابق کشور با برخی کارهای غیر معمول و غیر معقول در سطح بین المللی به جایگاه و شان کشور صدمه وارد کند.

وی با تاکید بر اینکه نامه نگاری و ارسال نامه به دیگر کشورها در سطح مقامات ارشد داراری عرف و سیستم بین المللی است و باید هر اقدامی صورت می گیرد از این کانال ها باشد، گفت: همه نامه نگاری ها، مکاتبات و توافق نامه ها در سطح جهانی و بین المللی عرف و چارچوب مشخص و معینی دارد که برای حفظ شان و منزلت کشور هم که شده باید این راه و مسیر از سوی افراد طی گردد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه نگاری  صورت گرفته شده و ارسال آن از سوی رئیس جمهور سابق به مقامات آمریکایی خارج از همه چارچوب ها و قوانین بین المللی بوده است، بیان داشت: باید جایگاه و حرمت کشور در همه مراحل از سوی مسئولان فعلی و قبلی لحاظ شود و اجازه سوء استفاده به معاندان و دشمنان داده نشود.

وی این اقدام را غیر معقول و دور از تعاریف دیپلماتیک دانست و افزود: اگر کسی می خواهد در موضوعات بین الملل اظهار نظر کند، روش و مسیر آن مشخص است و نباید مسئولان سابق کشور با اقدامی ناپسند باعث بروز مشکلات برای کشور شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه این اقدامات به هیج عنوان منطقی و صحیح نیست ، گفت: باید جلوی کارهای که به شان و منزلت کشور در عرصه بین الملل خدشه وارد می کند گرفته شود تا دستاویزی برای سوء استفاد دیگران نباشد.

وی در پایان تصریح کرد: برای نامه نگاری در سطح مقامات دو کشور یکسری مقدمات دیپلماتیک و پروتکل های بین المللی وجود دارد که باید هر مسئولی در هر کشوری این مسائل را رعایت کند./