مهندسی مجدد در ایستگاه پمپاژ فاضلاب ورودی تصفیه خانه میانه
مهندسی مجدد در ایستگاه پمپاژ فاضلاب ورودی تصفیه خانه میانه
مهندسی مجدد و نصب دو دستگاه پمپ لجن کش 37 کیلوواتی و حذف سه دستگاه پمپ لجن کش 15 کیلوواتی مستهلک در ورودی تصفیه خانه فاضلاب میانه انجام پذیرفت.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان، محمد خانی گفت: ایستگاه پمپاژ خط انتقال فاضلاب با ۶ دستگاه پمپ لجن کش فاضلابی ۱۵ کیلووات فرسوده با دبی کل ۱۰۵۰ متر مکعب در ساعت با مصرف انرژی و هزینه های نگهداری و تعمیرات زیاد، فاضلاب جمع آوری شده میانه را به تصفیه خانه پمپاژ می نمود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: به دلیل عمر بالای پمپ ها و دفعات زیاد تعمیرات، هزینه های نگهداری فوق العاده زیاد، سختی های بالای بهره برداری و نگهداری ایستگاه همچنین نیاز به افزایش ظرفیت ایستگاه دیگر، ضرورت بررسی های فنی و مهندسی مجدد را ایجاب می کرد.
وی ادامه داد: طرح مهندسی مجدد در ایستگاه پمپاژ فاضلاب ورودی تصفیه خانه میانه به منظور افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ فاضلاب از ۱۰۵۰ متر مکعب در ساعت به ۲۰۰۰ متر مکعب با هدف رفع تبعات اجتماعی ناشی از هدایت فاضلاب خام به مسیر بایپاس و نهرآبیاری و همچنین کاهش هزینه های تعمیرات مربوط به سیم پیچی های مکرر پمپ های لجن کش مستهلک و کاهش مصرف انرژی به میزان ۵۰ درصد و صرفه جویی بیش از ۶۰۰ کیلو وات ساعت انرژی مصرفی در روز به دلیل حذف پمپ های قدیمی و جایگزین پمپ های جدید با راندمان انرژی بالا انجام گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: با استفاده از الکتروپمپ های ساخت داخل کشور، هزینه تعمیرات پمپ های فرسوده خارجی به شدت کاهش یافته و به دلیل قدرت مکش بالای پمپ های جدید از انباشت لجن ته نشین شده در ایستگاه جلوگیری گردید.
خانی اظهار کرد: این پروژه به همت و تلاش همکاران امور آب و فاضلاب میانه و با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال انجام شده است.
شهرستان میانه در جنوب استان آذربایجان شرقی قراره دارد و از مرکز استان ۱۶۸ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/