مشکلات موجود زاییده تحریم ها است نه سیاست های دولت؛ دلیل اینکه چرا دولت در این رابطه سخن نمی گوید نمی دانم
مشکلات موجود زاییده تحریم ها است نه سیاست های دولت؛ دلیل اینکه چرا دولت در این رابطه سخن نمی گوید نمی دانم
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی که وجود دارد زاییده سیاست های دولت نبوده و زاییده تحریم ها است و اینکه چرا در مقابل تحریم ها آنگونه که باید سخن نمی گوید، مشکلاتی که امروز داریم برای ما ایجاد کرده اند و مقص دانستن دولت ناجوانمردانه است، هر چقدر دولت برای اصلاح ساختار مدیریتی کمک کند راهگشا خواهد بود.

به گزارش قلم پرس، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری و در مراسم افتتاح همزمان نمایشگاه فرش تبریز و پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی فرش تبریز برگزار شد، اظهار کرد: از تشریف فرمایی رئیس جمهور قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه مسئله مدیریتی و دو خواسته از جمله راس صحبت‌های بنده است، گفت: نامه امام به مالک اشتر به مثابه منشور حکومت اسلامی است و اگر بتوانیم الگویی را که امام برای استانداری را ایجاد کرده، در کشور اجرا کنیم قطعا توان و شکوفایی در استان‌ها بالا خواهد رفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این نامه الگویی بسیار خوبی برای مدیریت داریم که در آن استانداری که امام انتخاب میکند قاضی القضات، فرمانده لشکر تعیین میکند، مالیات میگیرد و اشتغال ایجاد میکند و تصمیم می گیرد، سیاست هایی را که بر اساس دستوری که از بالا داده می شود استاندار با توجه به اختیارات و وان اجرایی کاملی که باید داشته باشد موظف به اجرا است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر چنین اتفاقاتی در ساختار حکومت بیافتد استان‌ها با جهش بالایی می توانند تغییر کنند و مدیران برای یک امضای ساده جلوی وزارتخانه‌ها نمی‌مانند، سیاست از بالا تعیین می شود و پایین بر اساس ان سیاست تصمیم گیری و اجرا می کنند و باید پاسخ گو باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت تا جایی که امکان دارد اختیارات را واگذار کرده و پاسخگویی را بخواهد، قطعا خواهیم توانست در این بحرانی که درآن گرفتاریم و دولت متاسفانه در این وضعیتی که با تمام جاها در حال جنگ است به صورت غیرمنصفانه و ظالمانه مورد اتهام قرار میگیرد.

پزشکیان ادامه داد: مشکلاتی که وجود دارد زاییده سیاست های دولت نبوده و زاییده تحریم ها است و اینکه چرا در مقابل تحریم ها آنگونه که باید سخن نمی گوید، مشکلاتی که امروز داریم برای ما ایجاد کرده اند و مقص دانستن دولت ناجوانمردانه است، هر چقدر دولت برای اصلاح ساختار مدیریتی کمک کند راهگشا خواهد بود.

وی ابراز کرد: اینکه در این وضعیت فعلی صدها پروژه را همزمان شروع کنیم، امکان‌پذیر نیست تمرکز بر روی دو یا سه و اتمام آن اثرگذارتر خواهد بود و مشکلات را حل خواهد کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کر: از راه‌آهن تبریز به میانه تنها ۲۰ کیلومتر مانده و چندین هزار میلیارد هم پول خرج شده و بعد از ۲۰ سال یک تکان لازم دارد تا به نتیجه برسد اگر برای اتمام این پروژه همتی شود بهتر از این است که به بقیه پروژه ها پول داده شود همه آنها برای سال های بعد نیمه کاره بماند، این امر می تواند هزینه هایی را که خاک می خورد را به  کارایی تبدیل کند.

وی گفت: یکی از مسایلی که اهمیت دارد مدیریت آب در منطقه بوده به طوریکه ۴ کیلومتر برای تونل‌کشی زاب لازم است، اگر دولت همت کند، امسال هم قطار به تبریز می‌رسد و هم آب زاب به دریا می‌رسد و هم آبی که قرار است از ارس بیاید در صورت مدیریت محقق می شود.