مخالفت فرانسه با تحریم ظریف
مخالفت فرانسه با تحریم ظریف
وزارت خارجه فرانسه با ابزار نگرانی از اقدام آمریکا مبنی بر تحریم ظریف، تاکید کرد که کشورش به همراه انگلیس و آلمان این اقدام واشنگتن مخالف هستند.

به گزارش قلم پرس، رویترز نوشت؛ وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه در واکنش به تحریم شدن ظریف بیان کرد: از نظر ما، تمامی درهای دیپلماسی خصوصا زمانی که تنش‌ها بالا گرفته است، باید باز بمانند.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه نام وزیر امور خارجه کشورمان را در فهرست افراد تحریم شده قرار داد.

حدود یک ماه پیش مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که قصد دارند ظریف را تحریم کنند ولی برخی از رسانه‌های غربی در آن زمان گزارش دادند که آمریکا احتمالا به خاطر عواقب این موضوع در تصمیم خود تجدیدنظر خواهد کرد ولی روز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان را در لیست تحریمی خود قرار دادند.

به دنبال تحریم وزیر امور خارجه کشورمان، ظریف در حساب توییتری خود نوشت: دلیل اینکه آمریکا مرا تحریم کرده این است که من «سخنگوی اول ایران در سراسر جهان هستم».

وی افزود: این حقیقت واقعا دردناک است؟ این اقدام تاثیر روی من یا خانواده‌ام ندارد. چون من دارایی یا منافعی خارج از ایران ندارم. از شما تشکر می‌کنم که مرا به عنوان چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان محسوب می‌کنید.

حسن روحانی نیز در پیامی توییتری نوشت: تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نشانگر این است که کاخ سفید از توانایی‌های دیپلماتیک ظریف ترس دارد. اگر واقعا مایل به مذاکره هستند، چه کسی جز وزیر امور خارجه می‌تواند با آن‌ها مذاکره کند؟ ظریف مسئول دیپلماسی جمهوری اسلامی است و از طرف کل کشور صحبت و مذاکره می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا