محاصره شدن ۲۵۰ روستای آذربایجان شرقی در برف و کولاک
محاصره شدن ۲۵۰ روستای آذربایجان شرقی در برف و کولاک
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، گفت: بارش سنگین برف موجب مسدود شدن راه ارتباطی نزدیک به 250 روستای استان شده است.

به گزارش قلم پرس، اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر راه ۲۵۰ روستا در استان براساس بارش سنگین برف و کولاک شدید بسته بوده و تلاش برای بازگشایی این راهها ادامه دارد.

وی افزود: این روستاها اکثر مربوط به شهرستان‌های هشترود،مراغه، اهر،​ ورزقان، ​کلیبر و مرند است.

علیزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر توده بارشی موجود در آذربایجان‌شرقی در سمت شرق استان مستقر شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این بارش تا پایان امروز ادامه داشته باشد و بعد از قطع بارش شاهد افت شدید دما بین -۷ تا -۱۲ درجه و کولاک باشیم.

وی درباره امداد رسانی طی ۲۴ ساعت گذشته توسط حوزه مدیریتش نیز گفت: در این مدت نزدیک به ۴۰ خودرو سبک، ۳ دستگاه تریلی و یک اتوبوس امداد رسانی صورت گرفته و بین ۵۰ نفر نیز به راهدارخانه‌های موجود در محورهای استان انتقال یافته‌اند.

شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند

این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل جاده‌ای از شهروندان خواست از ترددهای غیرضروری بخصوص در جاده‌های بین شهری خودداری کنند و درصورت نیاز به تردد نیز حتما تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.
انتهای پیام/