قادر میزبانی: برخی رئیس هیاتها خودشان سابقه دوپینگ دارند
قادر میزبانی: برخی رئیس هیاتها خودشان سابقه دوپینگ دارند
رکابزن سابق تیم ملی گفت: اگر کاری انجام دهیم تا یک سهمیه دوچرخه سواری در المپیک نتیجه قابل قبولی بگیرد باز هم دردی از دوچرخه سواری دوا نمی شود.

به گزارش قلم پرس، قادر میزبانی  درباره ی اینکه تا المپیک چه برنامه ریزی باید انجام داد تا یک سهمیه دوچرخه سواری در توکیو نتیجه بگیرد، بیان کرد: وضعیت دوچرخه سواری ایران خیلی وخیم تر از چیزی است که دیده می شود. شاید جامعه ورزش و وزارت ورزش فکر کنند اتفاقات ورزشی  دلیل مدال نگرفتن ما در مسابقات اخیر بوده در حالی که مدال نگرفتن ما واقعی بود و وضعیت دوچرخه سواری ما از چیزی که می بینند و می شنوند بدتر است.

 او ادامه داد: برای المپیک هم هیچ شانسی نمی بینم. همان یک سهمیه هم گرفتیم بازمانده نتایج سالهای قبل است.

میزبانی در پاسخ به این پرسش که در این ۹ ماه امکان انجام دادن کار خاصی که بتوان حداقل مسابقه را در المپیک به پایان رساند وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: یک سهمیه داریم و می توانیم دو، سه نفر را که گزینه هستند از همین الان به اردوی اروپا ببریم و آنجا در مسابقات شرکت کنند. البته خود آن نفرات هم باید از لحاظ شرایط بدنی و استعداد پتانسیل لازم را داشته باشند. البته فکر نمی کنم چنین چیزی را اجرایی کنند.

او افزود: اگرهم چنین چیزی اجرایی شود، کار گذرایی انجام داده ایم چون حتی اگر یک سهمیه ما در المپیک نتیجه قابل قبولی هم بگیرد باز هم درد دوچرخه سواری ایران دوا نمی‌شود. همانطور که گفتم وضعیت خیلی خراب تر از این حرفها است. اگر وزارت ورزش و فدراسیون بخواهند دوچرخه سواری زنده شود، باید کار زیربنایی و اساسی انجام دهند اما با این رییس هیات هایی که برخی از آنها خودشان سابقه دوپینگ داشته اند، خیلی نمی توان آینده خوبی برای دوچرخه سواری متصور بود.

رکابزن المپیکی ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می کند گزینه های خوب و زیادی برای رفتن به المپیک داشته باشیم یا خیر، تصریح کرد: متاسفانه الان نفری که هم بتواند به المپیک برود و اوت نکند  و هم در بحث دوپینگ سربلند باشد را نداریم و در کل کار بسیار سخت است  و خدا به داد محمود پراش (مربی تیم ملی) برسد. البته من خیلی با صراحت حرف می زنم و شاید مسئولان خیلی خوششان نیاید اما تمام این حرفها از روی دلسوزی است و امیدوارم به دوچرخه سواری عادلانه و وسیع تر نگاه شود. همچنین خانه تکانی در برخی هیات های استانی شود.

  • منبع خبر : ایسنا