فرهنگ استقامت و پایداری توانست تجاوز به ایران را دفع کند
فرهنگ استقامت و پایداری توانست تجاوز به ایران را دفع کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استقامت و پایداری باعث شد که یک انسجام ملی و همبستگی ملی شکل بگیرد و این همبستگی در طول تاریخ بی‌نظیر بود. به گزارش ثبم پرس، محمد اسماعیل سعیدی  با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: انقلاب در طی ۴۰ سال گذشته دستاوردهای بسیار بزرگی داشته به طوری‌که تحولی را در […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استقامت و پایداری باعث شد که یک انسجام ملی و همبستگی ملی شکل بگیرد و این همبستگی در طول تاریخ بی‌نظیر بود.

به گزارش ثبم پرس، محمد اسماعیل سعیدی  با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: انقلاب در طی ۴۰ سال گذشته دستاوردهای بسیار بزرگی داشته به طوری‌که تحولی را در حوزه فرهنگ ایجاد کرد. انقلاب اسلامی یک انقلاب ارزشی و فرهنگی بود و تبدیل به یک حادثه بزرگی شد که کل منطقه خاورمیانه و منطقه را تحت تاثیر قرار داد و همین امر باعث شد که عمق استراتژیک از مرزهای کشور ایران عبور کند و به دریای مدیترانه برسد و مرزهای رژیم صهیونیستی را نیز طی کرد.

در حوزه ورزش تعداد ورزشگاه‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب داشتیم در مقایسه با ورزشگاه‌ها و سالن‌های سرپوشیده‌ای که بعد از انقلاب احداث شد قابل قیاس نیست

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: در حال حاضر در کشورهای بالکان تفکر و فرهنگ انقلاب اسلامی جا افتاده است، این یک دستاورد بسیار مهمی بود که اگر روزگاری درباره ایران قدیم در تاریخ درس می‌خواندیم در این دوره خود شاهد بودیم که مردم کشورهای مختلف تحت تاثیر فرهنگ انقلاب اسلامی و مردم قرار گرفته و یک گرایش شدیدی نسبت به آرمان‌های انقلاب، رهبری و امام راحل نشان دادند؛ این دستاورد بسیار مهمی در حوزه فرهنگ است.

تحولات شگرفی در حوزه سینمایی رخ داده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر یک نگاه گذرا به مباحث هنری مثل تولیدات سینمایی و تئاتر در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب داشته باشیم می‌بینیم که یک تحول شگرفی ایجاد شده و اعداد و ارقام قابل توجهی وجود دارد که رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

توسعه ورزش همگانی به روستاها نیز رسیده است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: با بیان اینکه در حوزه ورزش تعداد ورزشگاه‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب داشتیم در مقایسه با ورزشگاه‌ها و سالن‌های سرپوشیده‌ای که بعد از انقلاب احداث شد قابل قیاس نیست گفت: سالن‌های سرپوشیده چند منظوره برای هیات‌های مختلف ورزشی برای بانوان و آقایان از دستاوردهای بسیار مهم به حساب می‌آید.

در تمام روستاها آثار توسعه ورزش همگانی را می‌بینیم درحالی که قبل از پیروزی انقلاب ورزش همگانی این گونه توسعه نیافته بود

وی گفت: در ورزش قهرمانی اگر قبل و بعد از پیروزی انقلاب را مقایسه کنیم می‌بینیم تنها در طی سال جاری ورزشکاران چند مدال طلا کسب کردند. در رشته‌هایی مثل وزنه‌برداری، کشتی، کاراته، والیبال و پارالمپیک نیز مقام‌های منطقه‌ای، آسیایی و مقام جهانی بدست آوردیم حتی وزنه‌برداری بسیار موثر بود؛ توسعه ورزش همگانی نیز بسیار مورد توجه است به طوری‌که در تمام روستاها آثار توسعه ورزش همگانی را می‌بینیم درحالی که قبل از پیروزی انقلاب ورزش همگانی این گونه توسعه نیافته بود.

انقلاب در بحث تولید کتاب، نشریات و رسانه‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در بحث تولید کتاب و نشریات و همچنین رسانه‌ها می‌توان گفت که یک انقلاب اتفاق افتاد؛ انقلاب فرهنگی در اوایل دهه ۶۰ اتفاق افتاد به طوریکه بعد از پیروزی انقلاب، شاهد انقلاب فرهنگی و به طبع آن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بودیم اما در بحث نشر و چاپ کتاب، تولید فیلم‌های سینمایی و تئاتر، رسانه‌ها ، روزنامه‌ها و نشریات محلی و منطقه‌ای رشد بسیار چشمگیری داشته‌ایم.

فرهنگ استقامت و پایداری توانست تجاوز به ایران را دفع کند

وی در مورد فعالیت‌های تبلیغی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بعد از پیروزی انقلاب دایر شد و حوزه هنری نیز بی‌تاثیر نبود و در اعزام مبلغ نیز فعالیت‌هایی صورت گرفت؛ یک فرهنگ دیگری در جامعه شکل گرفت به نام فرهنگ استقامت و پایداری که همان فرهنگ دفاع مقدس است که توانسته ملتی را علیه یک تجاوز وسیع و گسترده که توسط نظام سلطه جهانی و صدام اتفاق افتاد بعد از قرن‌ها این تجاوز را دفع کند به طوری‌که از دوره قاجار تا رژیم پهلوی هر جنگی در ایران اتفاق افتاده بود، بخشی از خاک میهن اسلامی را گرفته بودند حتی در برخی از دوره‌ها بعضی از قسمت‌های کشور را بدون جنگ و با هیاهو از ایران جدا کردند مثل بحرین.

عضو ناظر در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: رژیم عراق با حمایت دو قطب شرق و غرب یک تهاجم وسیع و گسترده‌ای را انجام داد اما ملت ایران با همان فرهنگ استقامت و پایداری دشمن را دفع کرده و بعد از آن در برابر تمامی فشارهای سیاسی، روانی و تبلیغاتی دشمن و به ویژه تحریم‌ها ایستادگی کردند، این مقاومت باعث شد که یک انسجام ملی و همبستگی ملی شکل بگیرد و این همبستگی در طول تاریخ بی نظیر بود ./