فرهنگی: نباید در داخل با مخالفان بین‌المللی همراهی کنیم
فرهنگی: نباید در داخل با مخالفان بین‌المللی همراهی کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجالس گذشته قوانین زیادی در زمینه مبارزه با پولشویی تصویب کرده‌اند، گفت: ما در این قوانین همه ملاحظات را دیدیم و نگرانی‌ها را رفع کردیم. ه گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی بعد از استماع سخنان طیب‌نیا […]

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجالس گذشته قوانین زیادی در زمینه مبارزه با پولشویی تصویب کرده‌اند، گفت: ما در این قوانین همه ملاحظات را دیدیم و نگرانی‌ها را رفع کردیم.

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی بعد از استماع سخنان طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آقای طیب‌نیا سوابقی را از فعالیت‌های خود گفتند و اکنون من نیز می‌خواهم به سوابقی که در مجلس صورت گرفته اشاره‌ای داشته باشم.

نماینده مردم تبریز،‌آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجالس گذشته ۳ قانون در این زمینه تصویب شد و هر ۳ قانون در همین سه محوری است که FATF محور کاری خود برای مقابله با انواع فسادهای مالی، البته با تعریف خود، قرار داده است.

وی یادآور شد: نخست قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در دوره هشتم مجلس به تصویب رسید و دوم قانون مبارزه با پولشویی در سال ۸۶ تصویب شد و سوم قانونی است که در اواخر مجلس نهم و بعد از ۳ دوره گردش مالی برای مقابله با حمایت مالی از تروریسم تصویب شد؛ حال ما نه با موضوع این ۳ قانون مشکل داریم، نه با تلاش دولت برای خروج از کشور از لیست سیاهی که برای خود تنظیم کرده‌اند، بلکه از تلاش‌های صورت گرفته نیز تشکر می‌کنیم.

فرهنگی افزود: با این وجود اما همچنان برخی نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد، اصرار مجلس و دلسوزان نظام مبنی بر اجرای همان قوانین مصوب است و عدم تخطی از همان قوانین مصوب و عدم اختیار سایر نهادهای اجرایی دولتی برای اصلاح قوانین مصوب جای نگرانی است، در آن قوانین ما همه ملاحظات را دیدیم و تلاش کردیم که نگرانی‌ها را رفع کنیم، لذا اگر در همان چارچوب عمل شود، قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نباید برای کشور گرفتاری درست کنیم و و نباید در داخل با مخالفان بین‌المللی همراهی کنیم.