ظریف: این سیاست خارجی است یا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان؟
ظریف: این سیاست خارجی است یا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان؟

محمد جواد ظریف به اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران در عربستان واکنش نشان داد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، این دیپلمات ارشد کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت: ایران ـ که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است ـ توسط رییس‌جمهور آمریکا در آن “مهد دمکراسی و میانه روی” مورد حمله […]

محمد جواد ظریف به اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران در عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، این دیپلمات ارشد کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت: ایران ـ که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است ـ توسط رییس‌جمهور آمریکا در آن “مهد دمکراسی و میانه روی” مورد حمله قرار می‌گیرد. آیا این سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یک‌شنبه در آغاز نشست سران عربی و اسلامی و آمریکایی اظهار کرد: ما امروز فصل جدیدی از روابط میان آمریکا و عربستان را گشودیم.

وی که کشورش قراردادهای تسلیحاتی سنگینی را با عربستانی‌ها منعقد کرده است، گفت: کلمات برای بیان عظمت عربستان کافی نیست. ما توافق‌های تاریخی با عربستان به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد دلار امضا کردیم.

ترامپ گفت که توافق عربستان و آمریکا به ارتش عربستان برای تحکیم امنیت در عملیاتش کمک می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانش خواستار به انزوا کشاندن ایران شد و افزود: ایران باید بین انزوا و ورود به نظام بین‌المللی یک گزینه را انتخاب کند.

وی هم‌چنین مدعی شد که حزب‌الله و حماس هم‌ردیف با داعش و القاعده نمودهای مختلفی از تروریسم هستند.