طبق قانون همه ساختمان‌ها باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند
طبق قانون همه ساختمان‌ها باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه، تمام ساخت و سازها باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشند تا امنیت ساختمان‌ها به طور کامل تامین شود و ساختمان‌ها در قبال آسیب‌های مختلف احتمالی مصون باشند. احمد جهانسری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، اظهار داشت: متاسفانه اجرای این […]

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه، تمام ساخت و سازها باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشند تا امنیت ساختمان‌ها به طور کامل تامین شود و ساختمان‌ها در قبال آسیب‌های مختلف احتمالی مصون باشند.

احمد جهانسری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، اظهار داشت: متاسفانه اجرای این ماده و همچنین مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در سه سال گذشته آن‌چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است که لازم است آموزش‌های لازم در این خصوص به شرکت‌های مشاوره ارایه شود.

وی افزود: فراخوان شرکت‌های مشاوره‌ ساختمان برای حضور در کلاس‌های تخصصی پدافند غیرعامل انتشار یافته و به زودی ۲۰ مورد از این شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های پایه پدافند غیرعامل به ایفای نقش خواهند پرداخت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی آموزش را دروازه توسعه پدافند غیرعامل نامید و اظهار داشت: در طول یک سال گذشته نزدیک به ۵۰ قرارداد آموزشی از طریق اداره آموزش پدافند غیرعامل استانداری منعقد کرده‌ایم و حدود ۳ هزار نفر مسوول و مدیر آموزش دیده و در شهرداری‌ها نیز ۳۰ جلسه تخصصی معاونان فنی شهری برگزار شده است.

وی همچنین از ارایه آموزش‌های پدافند غیرعامل به بیش از ۵ هزار معلمان و مدیران آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این ارتباط بیش از ۲۴۲ کلاس انجمن اولیا و مربیان نیز برگزار شده است.

جانشین قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل استان هم در این نشست با بیان این که ۸۰ درصد پشتیبان‌گیری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی مناسب نبوده است، گفت: حجم انبوهی از اطلاعات بدون در نظر گرفتن مسایل امنیتی در فضای مجازی بارگذاری شده است.

صالحی افزود: در شرایط استاندارد اگر از اینترنت استفاده می‌کنیم در ازای ۱۰ واحد دانلود باید یک واحد آپلود داشته باشیم در صورتی که این تناسب هرگز رعایت نمی‌شود و در شبکه‌های اجتماعی سهم دانلود و آپلود مساوی است.