ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه می تواند تا حد زیادی از تصادفات رانندگی بکاهد
ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه می تواند تا حد زیادی از تصادفات رانندگی بکاهد

نماینده مجلس دهم گفت: ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه و ارایه آموزش های لازم به متقاضیان رانندگی می تواند تا حد زیادی از تصادفات رانندگی بکاهد. به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، محمد اسماعیل سعیدی ، درباره ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه ها، افزود: واقعیت آن است که امروزه در بحث […]

نماینده مجلس دهم گفت: ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه و ارایه آموزش های لازم به متقاضیان رانندگی می تواند تا حد زیادی از تصادفات رانندگی بکاهد.

به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، محمد اسماعیل سعیدی ، درباره ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه ها، افزود: واقعیت آن است که امروزه در بحث آموزش های رانندگی از آموزش های اصلی غافل شده ایم که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کیفیت آموزش های رانندگی قبل از آنکه به بخش خصوصی واگذار شود مطلوب بود اما با واگذار شدن این حوزه به بخش خصوصی کیفیت کاهش چشمگیری پیدا کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اگرچه دولت برای چابک تر شدن خود باید برخی از حوزه ها را به بخش خصوصی واگذار کند اما این مهم به منزله کمرنگ شدن نظارت ها نیست این درحالی است که باید در نحوه فعالیت آموزشگاه های رانندگی ها نظارت ها بیش از گذشته باشد.

وی با انتقاد از کمبود نظارت در نحوه فعالیت آموزشگاه های رانندگی، افزود: عدم نظارت سبب شده کیفیت آموزش های رانندگی کاهش پیدا کرده و شاهد عدم آموزش و مهارت های لازم به متقاضیان باشیم.

سعیدی با تاکید بر ضرورت بازنگری در نحوه آموزش های رانندگی، تصریح کرد: واقعیت آن است که بخش زیادی از حوادث راهنمایی و رانندگی مربوط به رانندگان نو گواهینامه است که نشان دهنده عدم آموزش های علمی لازم به آنها است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه و ارایه آموزش های لازم به متقاضیان رانندگی می تواند تا حد زیادی از تصادفات رانندگی بکاهد و کیفیت آموزشی را نیز افزایش دهد.

به گزارش خانه ملت، پیش از این سرهنگ “هویدا تزار” رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا اعلام کرد، آزمون گواهینامه رانندگی به زودی مانند کنکور، متمرکز و مکانیزه می‌شود و امکان تقلب در آن به حداقل می‌رسد./