شهر سهند را با ۵۸ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم/ مشکلات مسکن مهر غدیر ۱۷ مربوط به پیمانکار است/ فقط می توانم بگویم متاسفم
شهر سهند را با ۵۸ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم/ مشکلات مسکن مهر غدیر ۱۷ مربوط به پیمانکار است/ فقط می توانم بگویم متاسفم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه شهر سهند را با ۵۸ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم گفت: مشکلات مسکن مهر غدیر ۱۷ مربوط به پیمانکار است و فقط می توانم بگویم متاسفم. به گزارش قلم پرس، عباس مصطفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی  بابیان اینکه شهر جدید سهند شهر فرصت‌هاست، […]

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه شهر سهند را با ۵۸ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم گفت: مشکلات مسکن مهر غدیر ۱۷ مربوط به پیمانکار است و فقط می توانم بگویم متاسفم.

به گزارش قلم پرس، عباس مصطفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی  بابیان اینکه شهر جدید سهند شهر فرصت‌هاست، اظهار داشت: شهر جدید سهند در محور گردشگری اسکو، کندوان و عنصرود قرارگرفته و با توجه آب و هوی مناسب و اینکه سطح شهر ۲۵۰ متر بالاتر از تبریز است باید به‌عنوان بام آذربایجان مطرح شود.

وی افزود: شهر جدید سهند به لحاظ داشتن فاصله مناسب از گسل‌ها از استحکام بیشتری برخوردار بوده و بحث وقوع زلزله جز در موارد استثنا در شهر سهند صفر درصد ست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، اضافه کرد: شهر جدید سهند اولین شهر جدیدی است که دارای دانشگاه سراسری بوده و به‌تبع این موضوع میزبان ۱۷۰ نفر هیئت‌علمی هستیم و نزدیک ۵ هزار نفر دانشجوی فوق‌لیسانس و دکترا رفت‌وآمد می‌کنند.

وی بابیان اینکه در گذشته شهر جدید سهند در بین ۱۸ شهر جدید کشور جزو برترین‌ها بود، خاطرنشان کرد: اما با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد به دلیل وضعیت مسکن مهر به شهری نیازمند تبدیل‌شده است.

مصطفوی بابیان اینکه در شهرهایی که مسکن مهر وجود دارد رشد جمعیت نامتوازن و ناهماهنگی بوده ادامه داد: در کلان‌شهر تبریز عمده مسکن مهر در شهر جدید سهند مستقرشده  است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد نامتوازن جمعیت اگر امروز چندین اتوبان هم در شهر جدید درست کنیم اما در مقابل توجهی به آسیب‌های اجتماعی مهر نداشته باشیم شهر به سمت‌هایی دیگر سوق پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، بیان کرد: توسعه شهر جدید سند برنامه‌ریزی‌شده بود اما به دلیل ساخت مسکن مهر همه معادلات به هم‌ریخت و به خاطر این موضوع به لحاظ درآمدی نیز افت کردیم و به‌تبع آن این موضوع باعث عدم تأمین یکسری زیرساخت‌ها شد.

وی اضافه کرد: امروز یکی از مسائل و مشکلات شهر سهند موضوع مدارس است، علیرغم اینکه ۲۴ مدرسه تحویل داده‌شده ۹ مدرسه نیز در حال احداث است.

مصطفوی بابیان اینکه شهر جدید سهند ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: با توجه به رشد جمعیتی شهر در ۲ سال آید به دومین شهر پرجمعیت استان تبدیل خواهد شد  گفت: زمان ورود به استان با علم بر مشکلات وارد شهر جدید شده‌ایم و تلاش می‌کنیم برای ۳۵ هزار واحد مسکن مهر پاسخگو بوده و مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: زمان ورود شهر سهند را با ۵۸ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم، از بین ۳۵ هزار مسکن مهر تنها در مورد ۳ هزار واحد مشکل‌داریم که برخی از آن‌ها تحویل داده‌شده و عمد واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار مربوط به یک پیمانکار بخش خصوصی خاص است .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید  سهند خاطرنشان کرد: مسکن مهر دولتی نبوده و از هزینه‌های آن طریق منابع بانکی و خود مردم تأمین می‌شود اما مشکلات مسکن مهر دولتی شده است.

وی بیان کرد در مورد مشکلات واحدهای مسکونی مهر شهر جدید سهند علی‌الخصوص بخش غدیر ۱۷  مشکلات مربوط به پیمانکار بوده و فقط می‌توانم بگویم متأسفم.

مصطفوی ، با گلایه از شرکت پیمانکار فاز سوم و چهارم گفت: این شرکت مشکل‌ساز بوده و هر زمان صورت‌جلسه تعیین می‌کنم ولی این آقایان باکمال بی‌خیالی نزد دادستان و سایر مسوولان می‌گویند مشکلی نیست هزینه صورت‌جلسه‌ را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: از همه اهالی این فازها خواهشمندیم سه ماه به ما فرصت دهند چراکه تمام مشکلات این فازها احصاء شده و چک‌لیستی از مشکلات گردآوری‌شده است و امیدواریم با حل مشکلات سهند، جشن پایان پروژه مسکن مهر را اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند توضیح داد: با پیمانکاران متخلف برخورد شده و افرادی که زمین خریده ولی هیچ ساخت و سازی انجام ندادند، اخطار دریافت می‌کنند.

وی ترویج انرژی سبز در شهر سهند را مورداشاره قرارداد و ابراز کرد: در این خصوص موضوع دوچرخه مطرح‌شده که برای احقاق این طرح در تمام مراسم هدایای دوچرخه اهدا می‌شود.

مصطفوی بابیان اینکه جنگل ۷۰ هکتاری یک ظرفیت برای ما بوده ولی به دلیل مسائل پیش‌آمده از آن غافل شده‌ایم که امیدواریم باوجود همه مشکلات تا پایان سال این محوطه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند ادامه داد: برای پرهیز از شعارهای روی کاغذ مانده، نهالستان ۱۰ هکتاری در سهند احداث‌شده است.