شهردار تبریز: حتی یک انتصاب به توصیه انجام ندادم/تنها تعامل با اعضای شورا برای منافع مردم است
شهردار تبریز: حتی یک انتصاب به توصیه انجام ندادم/تنها تعامل با اعضای شورا برای منافع مردم است

شهردار تبریز: حتی یک انتصاب به توصیه انجام ندادم/تنها تعامل با اعضای شورا برای منافع مردم است شهردار تبریز با اشاره به تعامل با شورای شهر تبریز گفت: با تمام اعضای شورا تعامل وجود دارد و این تعامل در جهت منافع مردم و شهر است. حتی یک انتصاب به توصیه اعضای شورا انجام نیافته است. […]


شهردار تبریز: حتی یک انتصاب به توصیه انجام ندادم/تنها تعامل با اعضای شورا برای منافع مردم است


شهردار تبریز با اشاره به تعامل با شورای شهر تبریز گفت: با تمام اعضای شورا تعامل وجود دارد و این تعامل در جهت منافع مردم و شهر است. حتی یک انتصاب به توصیه اعضای شورا انجام نیافته است. تلاش داریم با کمترین تغییرات مدیریتی پیش برویم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امشب در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه تبریز، موضوع حمل و نقل را یک بحث شبکه‌ای دانست و بر لزوم هوشمند بودن سیستم حمل و نقل تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه احداث سیصد کیلومتر فیبر نوری توسط مجموعه شهرداری تبریز انجام خواهد شد، گفت: این مقدار فیبر نوری تا پایان سال تقدیم شهروندان خواهد شد.

۷۷ پروژه ناقص در شهر تبریز

هوشیار با بیان اینکه ۷۷ پروژه ناقص که در سال‌های گذشته شروع شده، شناسایی شده و مورد پیگیری قرار گرفته است، اظهار کرد: در موضوع پسماند شهری، با توجه به اینکه سلامت شهروندان مهم است، پیمانکاران این پروژه خلع ید شده است که حتما آثار آن در زندگی شهروندان مشاهده خواهد شد.

شهردار تبریز با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه شفافیت، عنوان کرد: در این سامانه مطالبی که نیاز است درج شده و در حوزه مطالبه گری هر موردی که نیاز باشد، در این سامانه درج خواهد شد. شهرداری ظرفیت و چارچوب مشخصی دارد و نمی‌تواند جور دیگر مجموعه‌ها را بکشد.

شهردار تبریز اعتماد مردم را ثروت و سرمایه شهرداری در شهر قلمداد کرد و افزود: اگر این سرمایه مخدوش شود، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. در این راستا رسانه‌ها کمک کنند تا سطح خواست مردم بالا برود.

وی ارزیابی عملکرد مناطق و سازمان‌ها را بصورت هفتگی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت هیچ منطقه و سازمانی متوقف نیست و برای اولین بار عملکرد عمرانی شهرداری تبریز از آمار صد درصد عبور کرده که این نشانگر زحمات و تلاش‌های همکاران کل مجموعه شهرداری است.

شورا و شهرداری به نفع مردم تعامل دارند

شهردار تبریز گفت: برای نخستین بار طی سال ۱۴۰۲ بودجه‌ای مستقل برای سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری با رقمی قابل توجه تدوین خواهد شد.

وی اظهار کرد: سال آینده یکی از نمودهای مهم شهرداری تبریز حوزه سرمایه گذاری است و در همین راستا همایش بین المللی سرمایه‌گذاری نیز برگزار می‌شود.

هوشیار از راه اندازی حساب ویژه برای حوزه سرمایه گذاری خبر داد و افزود: امیدواریم یکی از بسترهای مهم به مفهوم اینکه بخشی از منابع شهرداری برای سرمایه گذاری باشد طی سال آینده تحقق یابد.

شهردار تبریز در خصوص دعاوی حقوقی مورد بررسی شهرداری گفت: شهرداری مجموعه‌ای عریض و طویل با حجم کار بالا و تعدد پرونده‌های زیاد شهروندان بوده و از همین رو احتمال وقوع هر موضوعی قابل تصور است. 

وی با قدردانی از سیستم قضایی استان و همکاری تنگاتنگ با این مجموعه، تصریح کرد: برخی موضوعات مثل اتوبوسرانی، خانه سازی و … طی سال‌های گذشته در حجم و نرخ بالایی مطرح بوده و اعاده دادرسی شده است.

هوشیار با بیان اینکه تلاش داریم از حقوق شهروندان دفاع کنیم، گفت: محکومیت قطعی نداریم و در پرونده‌های خاص اعضای ارشد شهرداری ورود می کنند و کاری اجمالی اتفاق می افتد. امیدوارم با همکاری سیستم قضایی به نحو احسن از حقوق شهروندان دفاع کنیم.

 

در حوزه مدیریت با کسی تعارف نداریم

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در حوزه مدیریت با کسی تعارف نداریم، گفت: مدیریت شهر امانتی در دست من است. مثلاً در حال حاضر عملکرد پروژه رسالت بی نظیر است و در موعد مقرر افتتاح می‌شود. ارزیابی مناطق باید بر اساس شاخص ها باشد. 

وی با اشاره به حضور خبرنگاران در دور سوم قرار خدمت، افزود: یکی از موضوعات دور سوم قرار خدمت مناطق، حضور خبرنگاران است. من کم‌کارترین عضو تیم شهرداری‌ هستم. برخی مدیران در پروژه فروزنده سه شبانه روز به خانه نرفته و بی وقفه تلاش کردند.

تعامل با اعضای شورا تنها برای مناعف مردم است

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل با شورای شهر تبریز اظهار کرد: با تمام اعضای شورا تعامل وجود دارد و این تعامل در جهت منافع مردم است. حتی یک انتصاب به توصیه اعضای شورا انجام نیافته است. تلاش داریم با کمترین تغییرات مدیریتی پیش برویم. 

به گفته وی؛ تعامل یعنی چیزی که به نفع مردم باشد. هر اندازه بحث وجود داشته باشد به نفع شهر است و زاویه گنگ باقی نمی ماند و همگی در صحن شورا گفته می شود.  

شهردار تبریز با اشاره به حوزه فضای سبز شهری گفت: در حوزه فضای سبز به عملکرد خود انتقاد دارم چرا که شأن تبریز این نیست. سال آینده حداقل دو پارک محله ای در هر منطقه از شهر احداث می‌شود. همچنین ۴۰۰ هکتار فضای سبز در شهر برای سال آینده احداث خواهد شد که جهش بزرگی در این حوزه خواهد بود.

پایان پیام/