شهرداری تبریز سالانه ۳۶ میلیارد تومان پورسانت بیمه پرداخت می‌کند
شهرداری تبریز سالانه ۳۶ میلیارد تومان پورسانت بیمه پرداخت می‌کند

به گزارش قلم پرس از تبریز،  طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز برای کاهش هزینه‌‍‌ها، گسترش دامنه بیمه در فعالیت‌های شهری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری تبریز ارایه شد.سیدکاظم زعفرانچی‌لر امروز در سی و دومین جلسه‌ علنی با ارایه طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز گفت: بر اساس […]

به گزارش قلم پرس از تبریز،  طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز برای کاهش هزینه‌‍‌ها، گسترش دامنه بیمه در فعالیت‌های شهری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری تبریز ارایه شد.
سیدکاظم زعفرانچی‌لر امروز در سی و دومین جلسه‌ علنی با ارایه طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز گفت: بر اساس این طرح شهرداری موظف به راه‌اندازی کارگزاری حقوقی بیمه از طریق اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی و با هر مسیر قانونی شده و می‌تواند هزینه‌های چندین میلیاردی خود در حوزه بیمه را مدیریت کرده و حتی به کسب درآمد اقدام کنند ضمن اینکه رانت و فسادهای احتمالی در این حوزه نیز کاهش جدی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود  با  بیان اینکه اخیرا آماری از ماشین‌آلات شهرداری دریافت کردیم که تعداد بالایی دارد، ادامه داد: در کنار این آمار دریافتیم که هر سال واگن‌های مترو، پله برقی و… را بیمه‌ می‌کنیم که در همه این پرداختی‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می شود.

زعفرانچی‌لر ادامه داد: ما سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان بیمه  (هزینه و بیمه های اجباری شهرداری ، تاکسی و اتوبوس) پرداخت می‌کنیم که با حساب و کتابی دریافتیم که شهرداری سالانه ۳۶ میلیارد تومان پورسانت بیمه پرداخت می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: ما ۱۰ هزار تاکسی ، ۴۸۰دستگاه ون، اتوبوس، بی آرتی و خودروهای شخصی کارکنان را داریم، با توجه به اینکه اخذ کارگزاری بیمه بسیار سخت و زمان‌بر است، می‌توانیم فراخوانی به بیمه‌ها ارائه دهیم که هر کدام حق بیمه کمتری می‌گیرند، از آن طریق اقدام کنیم.

زعفرانچی‌لر در ادامه سخنان خود عنوان کرد: این طرح ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان آورده سالانه برای شهرداری دارد.

پرویز هادی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه اظهار کرد: ما در راستای ورزش و ساختمان اداری سازمان ورزش شهرداری می‌خواستیم اینگونه طرحی را پیاده سازی کنیم و فراخوانی ارایه دهیم و از بیمه‌های مختلف دعوت کنیم تا هر کدام با صرفه بود، انتخاب و پورسانت و سود آن را به ورزش شهرداری اختصاص دهیم.

روح الله دهقان نژاد در ادامه بیان کرد: این طرح را در کمیسیون برنامه و بودجه  پیشنهاد کرده بودیم ولی شهرداری نمی‌تواند مستقیم وارد این موضوع شود و باید در یکی از شرکت‌های تابعه چکش کاری شود تا ابهامات آن رفع شود.

فریدون بابایی‌اقدم، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: این طرح را می‌توانیم از طریق سامانه انجام دهیم، در کنار آن اگر امکان اخذ کارگزاری وجود داشته باشد را هم بفرمایید، همچنین بهتر است در کنار پرداخت حق بیمه، به سمت اخذ کارگزاری برویم.

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در این خصوص گفت: سامانه ماشین‌آلات را داریم که حق بیمه آنها درآن محل ثبت شده است، بیمه‌های ماشین‌آلات مختلف هستند و به صورت یکجا نیست.

وی با بیان اینکه اشخاص حقوقی نمی‌توانند کارگزاری دریافت کنند، ادامه داد: رویکرد دولت در این حوزه درآمدزایی و اشتغالزایی است.

رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص گفت: طرح آقای زعفرانچیلر، طرح بسیار خوبی است و اگر تخصصی کار شود، آورده‌ خوبی برای شهر خواهد داشت.

ارایه طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز بررسی بیشتر به کمیسیون های تحقیق و نظارت و حقوقی و برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

انتهای پیام/