شرکت ۶ هزار و ۷۳۷ نفر قصه‌گو در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی/قصه‌گویی یک روش تربیتی غیرمستقیم است
شرکت ۶ هزار و ۷۳۷ نفر قصه‌گو در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی/قصه‌گویی یک روش تربیتی غیرمستقیم است

معاون فرهنگی کانون و دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، با بیان اینکه در کل جشنواره ۶ هزار و ۷۳۷ نفر قصه‌گو شرکت کرده‌اند،گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای یک اتفاق کم‌نظیر بوده و خروجی این کار تربیت تعداد بسیاری قصه‌گو است و به‌عبارتی‌دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانشگاه تربیت قصه‌گوهایی بوداست. رضا قمرزاده در نشست خبری […]

معاون فرهنگی کانون و دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، با بیان اینکه در کل جشنواره ۶ هزار و ۷۳۷ نفر قصه‌گو شرکت کرده‌اند،گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای یک اتفاق کم‌نظیر بوده و خروجی این کار تربیت تعداد بسیاری قصه‌گو است و به‌عبارتی‌دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانشگاه تربیت قصه‌گوهایی بوداست.

رضا قمرزاده در نشست خبری حوزه یک بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بابیان اینکه عمری از زندگی را با قصه‌های مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها خوابیده‌ایم، اظهار داشت: امروز نیز باوجود پیشرفت‌های موجود علی‌الخصوص بحث فضای مجازی، قصه‌گویی همچنان طراوت خود را حفظ کرده و اکثر کودکان خواب خود را با قصه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شروع می‌کنند.

وی بابیان اینکه در کل جشنواره ۶ هزار و ۷۳۷ نفر قصه‌گو شرکت کرده‌اند، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌ای یک اتفاق کم‌نظیر بوده و خروجی این کار تربیت تعداد بسیاری قصه‌گو است و به‌عبارتی‌دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانشگاه تربیت قصه‌گوهایی بوده که با عشق و علاقه سراغ این کار می‌آیند و هنر خود را پس از پذیرش برای کودکان ارائه می‌دهند.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ادامه داد: قصه‌گویی یک تکنیک نیست بلکه یک فرایند است که یادگیرنده و یاد دهنده باهم ارتباط دارند.

وی با تأکید بر اینکه قصه‌گویی یک روش تربیتی غیرمستقیم است، ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت کانون پس از کتاب و کتاب‌خوانی بحث قصه‌گویی بوده که از همان موضوع کتاب و کتاب‌خوانی نشات می‌گیرد و

قمرزاده بیان کرد: این جشنواره در محورهای بخش قصه‌گویی، «قصه‌گویی آزاد» با درون‌مایه آموزشی، تربیتی ویژه قصه‌گویان ایرانی و خارجی، «رضوی» ویژه قصه‌گویان ایرانی  و «ادبیات عامه و فولکلور – شاهنامه و…» ویژه قصه‌گویان ایرانی برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه  سال گذشته ۳۸ قصه‌گو از کشورهای دیگر در این جشنواره شرکت کرده بودند، ادامه داد: برای اولین بار پارسال قصه‌گوی ترکی هم در جشنواره داشتیم که یک حرکت خوبی بود و شرکت‌کننده قصه‌گوی ترک، قصه موردنظر خود را به‌خوبی و تأثیرگذار ارائه کرد.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، در خصوص بخش ادبیات عامه  و فولکلور بیان کرد: ای بخش در راستای حفظ قصه ادبیات فولکلور ارائه‌شده و در این بخش ۴۷۳ پدربزرگ . مادربزرگ شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد آمار شرکت‌کنندگان افزایش داشته است.

وی تاکید کرد:با برگزاری مرحله منطقه‌ای می‌توانیم هنرنمایی زنده شرکت‌کننده‌ها را بهتر و ملموس‌تر ببینیم و این قطعاً در ارزیابی و داوری نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.