ساماندهی اراضی ارتش، بنیاد مصلی و محدوده جنوبی تبریز
ساماندهی اراضی ارتش، بنیاد مصلی و محدوده جنوبی تبریز

شهردار منطقه ۳ تبریز به منظور حل مشکلات بنیاد خیریه مصلی، از محل این بنیاد بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت. به گزارش قلم پرس، اکبر پورخردمند ضمن بازدید از بنیاد مصلی تبریز، در جریان روند کار و مشکلات و موانع پیش روی این محل قرار گرفته و بر ساماندهی اراضی این بنیاد، […]



شهردار منطقه ۳ تبریز به منظور حل مشکلات بنیاد خیریه مصلی، از محل این بنیاد بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس، اکبر پورخردمند ضمن بازدید از بنیاد مصلی تبریز، در جریان روند کار و مشکلات و موانع پیش روی این محل قرار گرفته و بر ساماندهی اراضی این بنیاد، اراضی سابق ارتش و محدوده جنوبی سطح حوزه منطقه ۳ تاکید کرد.
در این بازدید پس از بازبینی‌های به‌عمل آمده با نگاه مثبت شهرداری در خصوص زمین‌های این بنیاد و همچنین مناطق همجوار، تصمیماتی جهت مرتفع کردن مشکلات اتخاذ شد.
پورخردمند با اشاره به اینکه بر این اساس یک سایت طراحی شده که محدوده جنوبی منطقه را شامل می‌شود، افزود: یک طرف ضلع سایت از ارتش جنوبی شروع شده و به زمین‌های ارتش در میدان تیر ختم می‌شود.
وی ادامه داد: ضلع دوم این سایت از چهارراه حافظ تا چهارراه طالقانی را شامل می‌شود و ضلع سوم از چهارراه طالقانی تا دانشگاه جامع علمی و کاربردی در آخر طالقانی را در بر می‌گیرد و در نهایت، ضلع چهارم این سایت آخر طالقانی را به زمین‌های میدان تیر وصل می‌کند.
شهردار منطقه ۳ گفت: هم اکنون در داخل این سایت هم ملک اشخاص حقیقی و حقوقی و هم زمین‌های بنیاد خیریه مصلی و ارتش وجود دارد که در حال رایزنی با مالکان و طی مراحل قانونی جهت مصالحه با آنها هستیم تا نسبت به ساماندهی این محدوده اقدام شود.
وی با اشاره به ساماندهی این محدوده گفت: این محدوده که در جنوب منطقه واقع شده و خیابان ارتش، طالقانی و حافظ را شامل می‌شود، از وسعت زیادی در منطقه برخوردار است و ساماندهی آن می‌تواند در مباحث مختلفی از جمله اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای مالکان منطقه و شهرداری تبریز تاثیرگذار باشد.
پورخردمند عنوان کرد: رونق ساخت و ساز مبتنی بر مراحل قانونی در این محدوده و همچنین تعیین تکلیف املاک و اراضی ارتش و بنیاد خیریه مصلی، یک منبع درآمد برای اهالی منطقه خواهد بود و از طرفی از ساخت و ساز غیرمجاز پیشگیری خواهد کرد.