زیرساخت‌های آب شهری دارای مشکلاتی است/ ایجاد ساختارهای جدید در شبکه خام آبی تنها راه چاره مدیریت آب
زیرساخت‌های آب شهری دارای مشکلاتی است/ ایجاد ساختارهای جدید در شبکه خام آبی تنها راه چاره مدیریت آب

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار هکتار از وسعت ۲۵ هزار هکتاری تبریز، مربوط به فضای سبز است، گفت: بر اساس آخرین تحقیقات و یافته‌های علمی، به ازای هر هکتار توسعه فضای سبز، نیازمند ۰٫۶ الی ۰٫۷ لیتر در ثانیه، دبی آب هستیم. به گزارش قلم پرس […]

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار هکتار از وسعت ۲۵ هزار هکتاری تبریز، مربوط به فضای سبز است، گفت: بر اساس آخرین تحقیقات و یافته‌های علمی، به ازای هر هکتار توسعه فضای سبز، نیازمند ۰٫۶ الی ۰٫۷ لیتر در ثانیه، دبی آب هستیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز،  محمدحسین حسن زاده در سلسله نشست‌های گفتمان آب در شهرداری تبریز از کاهش ۲۰۰ هزار مترمربعی وسعت چمن‌کاری در سطح شهر خبر داده و اظهار داشت: با توجه به نیاز چمن به آبیاری زیاد، رویکرد سازمان پارکهای تبریز کاهش سطح چمن کاری است.

حسن زاده افزود: مصرف آب تبریز با توجه به میزان بارش، بین ۵ تا ۷ میلیون مترمکعب است که این حجم، توسط ۶۰ حلقه چاه و تعدای از قنات‌های شهر تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه از بابت زیرساخت‌های آب شهری با مشکلاتی مواجهیم، تصریح کرد: باید به مرور، با سرمایه‌گذاری‌های لازم و ایجاد سیستم‌های به‌روز، این مشکلات را حل کنیم.

به گقته ی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در رویّه حال حاضر آبرسانی فضای‌سبز، معمولاً آب مستقیماً با یک‌سری لوله‌گذاری‌ها،‌ از چاه تخلیه می‌شود و البته در برخی فضاهای سبز نیز، مدیریت منابع آبی به صورت سپتیک است.

حسن زاده تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف ایده‌آل مدیریت آب، چاره‌ای نیست، مگر این‌که با مدیریت آب در سپتیک‌ها، ساختارهای جدید در شبکه آب خام شهری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان پارک‌ها، حذف روش‌های سنتی آبیاری و حرکت به سمت فناوری‌های آبیاری است، افزود: در صورت تقویت منابع آبی، پروژه ایجاد آبیاری قطره‌ای در فضای سبز تفرج‌گاه آرپا‌دره‌سی نیز اجرا خواهد شد.