زبان بدن در قصه‌گویی فهم قصه را سریع تر وعینی‌تر می کند
زبان بدن در قصه‌گویی فهم قصه را سریع تر وعینی‌تر می کند

مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در کارگاه‌های ویژه آموزش قصه‌گویی شرکت کردند. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، مدیر کل کانون پرورش فکری استان با بیان این مطلب گفت: کارگاه فوق با هدف توسعه کمی […]

مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در کارگاه‌های ویژه آموزش قصه‌گویی شرکت کردند.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، مدیر کل کانون پرورش فکری استان با بیان این مطلب گفت: کارگاه فوق با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ قصه‌گویی برگزار شد و مربیان شرکت کننده در این کارگاه با جدیدترین شیوه‌های قصه‌گویی آشنا شدند.
هادی یوسف زاده با بیان اینکه تکنولوژی قصه‌گویی و نقش زبان بدن در قصه‌گویی دو موضوع محوری این کارگاه ها بود، افزود: دکتر سیمزاری تدریس و اجرای این کارگاه‌ها را بر عهده داشت.
وی ادامه داد: فهم بخشی از رمز و رازهای زندگی، القای مفاهیم تربیتی، اخلاقی و آموزشی، دلیلی است که قصه گویی و قصه پردازی را سبب می شود.
یوسف زاده اضافه نمود: قصه به دلیل کشش، زیبایی و انگیزش کنجکاوی می‌تواند بسیاری از مفاهیم را به دنیای کودک انتقال بدهد. وی همچنین تصریح کرد: روش غیر مستقیم انتقال مفاهیم نه تنها باعث جذب بهتر و سریع‌تر مفاهیم به ذهن و زبان کودک می‌شود که فهم آن‌ها را عینی‌تر و ساده‌تر می‌سازد.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان در نخستین روز از برپایی این کارگاه‌های آموزشی به نقش تاثیرگذار فعالیت‌ قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون اشاره کرد و از مربیان خواست در توسعه و گسترش فرهنگ قصه‌گویی بیش از پیش تلاش نمایند.
یوسف زاده هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را ایجاد انگیزه و علاقه بیشتر برای فعالیت قصه‌گویی عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود شاهد رشد همه جانبه ‌این فعالیت فرهنگی باشیم.
گفتنی است، کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی طی روزهای ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه سال جاری در مجتمع کانون برگزار شد.