روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران روابط ویژه‌ای است /  هیچگاه به تحریم‌های امریکا بر ضد ایران نخواهیم پیوست
روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران روابط ویژه‌ای است /  هیچگاه به تحریم‌های امریکا بر ضد ایران نخواهیم پیوست

نخست وزیر عراق گفت: روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران روابط ویژه‌ای است و ما اعلام کرده‌ایم که هیچگاه به تحریم‌های امریکا بر ضد ایران نخواهیم پیوست. عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی گفت: نظام […]

نخست وزیر عراق گفت: روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران روابط ویژه‌ای است و ما اعلام کرده‌ایم که هیچگاه به تحریم‌های امریکا بر ضد ایران نخواهیم پیوست.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران همواره در شرایط سخت در کنار دولت و ملت عراق بوده است که آخرین مورد آن، غلبه عراق بر داعش، با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی با تأکید بر اینکه برغم از بین رفتن تشکیلات داعش اما هنوز عناصر آن در عراق حضور دارند، افزود: با وجود همه این مسائل امروز مردم عراق در شرایط امنیتی و ثبات خوبی بسر می برند.
نخست وزیر عراق با اشاره به سفر چندی پیش آقای روحانی به بغداد و دیدارهای امروز در تهران خاطرنشان کرد: در نتیجه مذاکرات انجام گرفته، توافق‌های خوبی در زمینه‌های احداث راه آهن، تأسیس شهرکهای صنعتی، گسترش روابط تجاری، حمل و نقل و لایروبی اروند به دست آمده است.
آقای عادل عبدالمهدی در پایان تأکید کرد: روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران روابط ویژه‌ای است و ما اعلام کرده‌ایم که هیچگاه به تحریم‌های امریکا بر ضد ایران نخواهیم پیوست.